Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Snart iväg igen.

Av K. - 19 augusti 2007 09:36

Då har man "precis" kommit hem från jobbet, och ska iväg igen. Var helt slut igår på Rosa Villan att när den som gick kvällen gick hem vid kvart i åtta satte jag mig och halv sov till Arkiv X. Hade nämligen med mig den bärbara datorn så jag hade något att göra, alla låg ju ändå och sov redan. Snart blev klockan 22, och nä, då orkade jag inte vara uppe mer, hade redan jobbat på mAx några timmar innan på dagen. Så jag SMS:ade herr Wall och sa att jag skulle göra mig klar för sängen, och då ringde han för att natta mig. Sen somnade jag och sov hela natten, ingen som väckte mig, skönt!
Dock vaknade jag 6.30 och kunde inte somna om, så jag låg där och vred och vände på mig när jag tillslut inte orkade ligga mer, så då gick jag upp och gjorde klart allt för dagen.

Och snart kom personal och bytte av mig, sen kom jag hem, åt frukost, duschade och ja, nu sitter jag här. Ska göra mig mat tills jag ska iväg till mAx igen. Blir en lång dag känner jag.

Dessutom har de på Rosa Villan erbjudit mig 75%-100% vikariat! Så underbart skönt! Dock får jag ju bara det i september-halva oktober, för sen åker jag ju till Australien! Så nu ska jag troligtvis säga upp mig från mAx, och ni kan inte ana så skönt jag tycker att det är. Såg schemat för de två första veckorna i september, chefen hade lovat mig runt 20 timmar i veckan. Vad fick jag? Två dagar. Nä, så det är "Good-bye mAx", jag har snart jobbat där i två år, haft deltidsanställning och varit chefsanställd innan jag började studera. Trodde jag var värd mer än två dagar när chefen lovat mig mer. Kommer inte sakna det, bara några i personalen, men aldrig jobbet.

Det jag har att se fram emot idag är att herr Wall nog är här när jag kommer hem, fast han är här inte mycket för min skull. Han ska ju se på fotboll, Manchester United - Manchester City. Jävla kräk... :)

Nä, om jag ska göra maten då!
Ciao!

 
 
Jessica

Jessica

19 augusti 2007 20:20

Trots mkt jobb nu - tänk sen när du sitter på en pub i Australien med en Bier i handen och har det bäst i hela världen! :) Puss

http://krankenschwester.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards