Alla inlägg under mars 2007

Av K. - 31 mars 2007 09:07

Igår när jag hade varit i skolan åkte jag ut på Väla en snabb sväng. Jag hittade mig lite saker som jag köpte, modet just nu i Helsingborg är inte för vackert, enligt mig. Sen tog jag iallafall bussen till stan igen, där Lille-Johanna hoppade på samma buss, och vi åkte hem till henne till hennes och hennes pojkvän jätte fina lägenhet! Väl där bjöds det på kaffe och bullar, och sen gick vi ut på långpromenad i en timme eller två, sen när vi kom hem så bestämde vi oss för att spela Geni, jag vann första rundan, hon ville ha en re-match, och den vann hon (Jag la mig... Eller nått?), sen började vi på middagen. Det blev kokt potatis, lax och limesås och vitt vin att dricka. Mumma! Synd bara att vi båda blev så trötta att vi inte orkade äta vår efterrätt, ostbricka! Så jag åkte hem sen och somnade ganska snart. Idag ska jag jobba till 16.30, sen ska jag in en sväng på Väla igen på Systemet och kolla på ett par skor som jag inte hann se på igår. Hoppas dom är så fina som jag kommer ihåg dom!Det är skönt när man har bestämt sig. Men desto värre när man inte är redo.

Av K. - 30 mars 2007 10:08

Nu förstår jag lite mer av Småföretagande sakerna än vad jag gjorde innan. Tur att jag fick en vecka extra på mig innan provet. Nu har jag kanske en chans att komma upp på VG-MVG nivån, håller tårna för att det går bra!Efter skolan ska jag nog till Väla och inhandla något fint som jag kan ha på mig imorgon på tjejkvällen. Eller ska det bli en fin vårjacka? Kanske jobbar Peter så jag kan gå in och prata kärlek med honom?Ikväll ska jag till Lille-Johanna på middag. Hon bjuder på mat och vin, och det blir kanske övernattning? Har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra. Nä, om jag ska ta och plugga och bli lite smartare.

Av K. - 29 mars 2007 18:48

Nu har jag försökt se på filmen Black Dahlia igen, sist jag försökte se den somnade jag, och lika så idag! Den filmen är alltså inte bra. Jag ska försöka mig på den sen igen så jag kan få se hur den slutar.

Herr Wall skulle egentligen ha kommit till mig ikväll och hjälpt mig med mitt småföretagandeprov, men han jobbar över så klockan hinner bli massor innan han kommer, så vi tar det på söndag istället tyckte vi.

Idag ringde Lille-Johanna mig! Det var så länge sen! Så bestämde vi (mest hon) att jag skulle komma till henne imorgon, till henne och hennes pojkväns nya lägenhet på en tjejmiddag med vin och skvaller till för- och efterrätt. Ser verkligen fram emot det!

Lördag blir det jobb, sen hem till Ida och göra vid sig för en tjejkväll! Yeah!

They didn't have you where I come from
Never knew the best was yet to come
Life began when I saw your face
And I hear your laugh like a serenade

How long do you want to be loved
Is forever enough, is forever enough
How long do you want to be loved
Is forever enough
Cause I'm never, never giving you up


I slip in bed when you're asleep
To hold you close and feel your breath on me
Tomorrow there'll be so much to do
So tonight I'll drift in a dream with you

How long do you want to be loved
Is forever enough, is forever enough
How long do you want to be loved
Is forever enough
Cause I'm never, never giving you up


As you wander through this troubled world
In search of all things beautiful
You can close your eyes when you're miles away
And hear my voice like a serenade

How long do you want to be loved
Is forever enough, is forever enough
How long do you want to be loved
Is forever enough
Cause I'm never, never giving you up


Dixie Chicks - Lullaby.

Av K. - 29 mars 2007 10:05

Klockan ringde tidigt imorse, jag snoozade, den ringde igen efter 10 minuter, jag stängde av den. Satte mig upp i sängen med benen i kors och täcket i knäna, såg mig runt i rummet och kisade bort mot fönstret, "Nä, inte idag", la jag mig ner i sängen igen och somnade om. Så nu har jag fått liv i mig och sitter och ser ut genom fönstret. Det är ännu en dag av ett fantastiskt vårväder! Ska sätta mig där ute med mina matte böcker hade jag tänkt. Måste ju göra lite nytta nu när jag stannar hemma från skolan! Ikväll ska herr Wall komma och hjälpa mig med Småföretagande provet. Jag kan inte några saker som han kan hjälpa mig med. Vill få högt betyg!Men jag ska bara Fråga Olle...

Av K. - 28 mars 2007 14:06

Solen skiner idag igen! Och ja, min själ, jag är på fruktansvärt bra humör idag, igen! Det känns som om mina bekymmer är som bort brunna i värmen och allting går min väg!Snart ska jag fika med Ida, yeah!Imorgon ska jag faktiskt ta tag i mitt liv, ska sätta igång med mitt körkort igen. Denna gången ska jag köra hela vägen. Jag vill ha det innan jag åker till Australien! Kom igen Karro, you can do it!He's a one stop shop, makes my cherry popHe's a sweet talkin' sugar coated candy manA sweet talkin' sugar coated candy manWell, by now I'm getting all bothered and hotWhen he kissed my mouth he really hit the spotHe got lips like sugar cane, ohGood things come for boys who wait

Av K. - 28 mars 2007 11:30

Idag har jag gjort min beskärda del för mänskligheten. Jag gick upp imorse, hade satt klockan en halvtimme för sent, så jag skickade mess till Challe att jag blev sen och sen tog jag mig en skön dusch och klädde på mig, hade lite problem med garderoben (Vart hade min väst tagit vägen...? Matte saknar dig!), men mitt sista sekunden val blev jag ganska nöjd med! Sen cyklade jag till tåget och stod i solskenet, denna underbara sol! Jag åkte tåget, lyssnade på musik och såg ut över Helsingborg och barnet bredvid mig som kastade saker på golvet och tvingade tjejerna som satt framför mig att plocka upp det. Snart hoppade jag av på Knutpunkten och var påväg upp för rulltrappan, där stod en äldre, ganska stor man några trappsteg framför mig. Så märker jag att han tappar fotfästet och faller bakåt. Jag griper tag om räcket och han faller rakt i min arm och jag griper tag i honom, just innan han är påväg att rulla ner över alla andra. Så fick jag inte ens ett tack, eller ens en blick! Men jag var nöjd med min insats iallafall. Tur att du inte tappade din värdefulla hatt!Nu ska jag snart gå på lunch, det blir väl Haket som vanligt. Sen efter skolan ska jag fika med Ida, och sen träffa Gos en sväng ikväll dådå. Nä, några tal till kan jag göra i matten!

Av K. - 27 mars 2007 23:20

King Arthur: You fight with the strength of many men, Sir Knight. [the Black Knight doesn't respond] King Arthur: I am Arthur, King of the Britons. [No response] King Arthur: I seek the bravest and the finest knights in the land who will join me in my court at Camelot. [No response] King Arthur: You have proved yourself worthy. Will you join me? [No response] King Arthur: You make me sad. So be it. Come, Patsy! [Attempts to get around the Black Knight] Black Knight: None shall pass. King Arthur: What? Black Knight: None shall pass! King Arthur: I have no quarrel with you, good Sir Knight. But I must cross this bridge. Black Knight: Then you shall die. King Arthur: I command you, as King of the Britons, to stand aside! Black Knight: I move for no man. King Arthur: So be it! [They fight until Arthur cuts off Black Knight's left arm] King Arthur: Now, stand aside, worthy adversary! Black Knight: 'Tis but a scratch! King Arthur: A scratch? Your arm's off! Black Knight: No, it isn't! King Arthur: Well, what's that then? King Arthur: I've had worse. King Arthur: You liar! Black Knight: Come on, you pansy! [They fight again. Arthur cuts off the Knight's right arm] King Arthur: Victory is mine! [Kneels to pray] King Arthur: We thank thee, Lord, that in thy mercy - [Cut off by the Knight kicking him] Black Knight: Come on, then. King Arthur: What? Black Knight: Have at you! King Arthur: You are indeed brave, Sir Knight, but the fight is mine! Black Knight: Oh, had enough, eh? [after Arthur's cut off both of the Black Knight's arms]King Arthur: Look, you stupid bastard. You've got no arms left! Black Knight: Yes I have. King Arthur: Look! Black Knight: It's just a flesh wound. [the Black Knight continues to threaten Arthur despite getting both his arms and one of his legs cut off] Black Knight: Right, I'll do you for that! King Arthur: You'll what? Black Knight: Come here! King Arthur: What are you gonna do, bleed on me? Black Knight: I'm invincible! King Arthur: ...You're a loony. [King Arthur has just cut the Black Knight's last leg off] Black Knight: Okay, we'll call it a draw. [King Arthur is preparing to leave]King Arthur: Come, Patsy. [King Arthur and Patsy ride off] Black Knight: Oh! Had enough, eh? Come back and take what's coming to you, you yellow bastards! Come back here and take what's coming to you! I'll bite your legs off!

Ovido - Quiz & Flashcards