Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Jobba natten, wiha.

Av K. - 15 oktober 2007 12:57

Om några timmar ska jag köra till jobbet och jobba min sista natt. Sen har jag inte många dagar kvar på Rosa Villan. Kommer att sakna alla där så mycket. Måste köpa en liten blomma eller någonting till dom innan jag lämnar Sverige.

När jag kom hem idag från herr Wall såg jag ett litet paket i köket. Det stod "Till Karolin, från Michelle, Pam och Micke", ooh, for me?! Jag tog det och öppnade det, tejp bit för tejp bit. Tog ut presenten ur pappret, det var en reseguide om Australien! Tack, tack, tack! Jag satte mig direkt och började läsa i den, har kommit till sidan 26 än så länge. Innan var jag så ledsen över att åka, men nu, jag vill bara sätta mig på flyget och få börja mitt "nya" liv där nere! Surfa, dricka australiensisk öl och åka runt i det fantastiska landet. Men tro mig, jag lär storgråta från söndag till tisdag.

Imorgon ska jag först jobba klart till åtta, sen hämta min brors sambo för att sedan köra till Malmö och hämta en sak till mamma, kanske ta en liten lunchfika innan vi kör till Lund, där min brors sambo ska ta cancerprover (hon fick livmoderscancer för något år sen, hon blev frisk igen, men måste ändå ta prover), hon ville ha med mig som stöd. Sen kör vi hemåt igen. Blir nästan en heldag i bilen känns det som!

Torsdag, ja, då ska jag jobba, sen på kvällen ville herr Wall bjuda oss på restaurang. Bara mina tårkanaler inte öppnar sig där? Hur pinsam kan inte jag vara?

Ibland kommer jag på mig själv att sitta och titta upp i himmeln och tänker, undrar om himmeln är lika blå i Australien?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Ovido - Quiz & Flashcards