Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Tjoho!

Av K. - 11 oktober 2007 15:51

Igår var jag och herr Wall och såg på Resident Evil:Extintion efter att ha varit och ätit/fikat på Väla. Den var ganska bra, men den lämnade inte många spår efter sig (Den hade gjort, om herr Wall hade kissat på sig...). Häftiga scener, men ibland var det lite trist faktiskt. Man hade sett det förr om man säger så.
Sen var det iallafall snabbt hem och titta på Heroes. Så bra den serien är! Jag blir lika arg varje gång det är reklam, och ännu värre när det står "To be continued", gah, go f- yourself!

Så, idag har jag jobbat. En på jobbet hade tagit med sig några broschyrer till mig om Sidney, jätte intressant! Där stod massor med saker som man borde gå på. Där stod om nöjesparker, Koala-zoo, luftballongfärder, allt möjligt! Det var så spännande att titta i den. Den visade också två bilfärder som dom rekommenderade att man skulle göra. Och på det mötet jag var på för länge sen berättade dom att det var ett måste att köra längs kusten.

Och snart får jag två SMS. Ett från min brors sambo som berättar att hennes ex fick sitt nya barn igår, så nu är hennes dotter storasyster! Gratulerar!
Nästa SMS var från herr Wall. Våra biljetter till Australien kom idag! Ooh, jag ville bara hem. Så när jag kom hem, rev jag upp brevet (ett sånt där brunt tjockt brev som var häftat) med försiktighet, tog bort häftklamrarna en efter en, sen drog jag ut det lilla paketet. Det kittlade så i magen när jag såg den blå past mappen, så öppnade jag den. Däri låg mitt häfte med alla biljetterna, både dit och hem. Dessutom fick vi en tyglapp (ni vet en sån som man kan lappa byxor med när där är hål) där det stod "Work & Travel Company" och en stor svensk flagga. Ska jag direkt sy på min väska! (Var är min väska?)

Och vet ni vad, jag har faktiskt inte gråtit sedan måndags! Nu tänker jag inte så mycket på vad jag missar, utan på vad jag har att se fram emot. Jag vill bara sätta mig på flyget till Stockholm för att sen checka in till flyget mot Kuala Lumpur som därefter ska ta oss till Sidney. Jag vill till mitt äventyr!

Nu ska jag leta efter min väska!
Ciao!

 
 
Janni

Janni

11 oktober 2007 22:34

bra att ångesten är över! ;) vänta bara till dagen D! nawe :)

http://jannipanni.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Ovido - Quiz & Flashcards