Direktlänk till inlägg 14 oktober 2007

Rubrik saknas

Av K. - 14 oktober 2007 09:55

Har inte riktigt haft inspiration att skriva i några dagar nu, men nu ska jag faktiskt göra ett försök!

Har jobbat en massa de här dagarna, har varit dagturer hela tiden så man har varit lagom trött på kvällarna. Det är inte kul att börja klockan 7, speciellt inte eftersom min hjärna inte kan rulla igång förrens vid nio....
Men istället för att gnälla ska jag berätta om en så rolig grej som hände i fredags på jobbet. Jag och min arbetskamrat satt i köket och pratade, vi hade precis haft lunch. En av brukarna, kom hem från jobbet strax innan lunchen och kommer snart in i köket. Han står och tittar på oss och säger att han har duschat. Så kommer han fram till mig och vill att jag ska ta i hans hår, "Åh, så fint hår!". Jag och min arbetskamrat tyckte att han var så duktig som hade tagit ett eget intiativ och duschat. Sen frågar min arbetskamrat honom om han har några pengar i plånboken (han brukar ha några mynt så han kan gå och handla kaka till kaffet på eftermiddagen), så tar han fram sin plånbok och det hade han. Så sa vi till honom att gå och klä på sig skor och jacka så kunde han gå och handla en liten kaka, han pekar på mig och säger "Hon också", men då säger jag att nä, det hinner jag inte för jag slutar om en kvart. Han klampar iväg och kommer snart tillbaka, men han hade bara kofta på sig så jag gick med honom mot hans rum och då ropar min arbetskamrat på oss. Hon ville testa en sak. Hon tog fram en peng ur sin plånbok och kallade på brukaren. Han stod pall så arbetskamraten gick till honom, "Kan du köpa en kaka till mig också? En god kaka? Så får du en peng av mig?". Brukaren bara tittade på henne och nickade och sa "Mm" som han brukar göra (även fast han kanske inte har hört vad vi har sagt). Hon sa en gång till "Kan du köpa en god kaka till mig?", "Mm", sa han. Hon la i pengen i hans plånbok och upprepade igen "Nu köper du en kaka till mig". Brukaren vände sig om och vi tog på hans jacka, gav honom sin rollator och han gick iväg. Sen satte vi oss på altanen så min arbetskamrat kunde röka. Vi frågade oss själva många gånger,  kommer han att göra det? Kommer han att komma ihåg vad han ska göra? Vi var så spända, och klockan närmade sig halv två, då jag skulle sluta. Men jag bestämde mig för att sitta kvar, det var ju så spännande och se om han skulle klara det!
Snart kom hon som skulle lösa av mig, men vi förklarade varför jag var kvar, och hon blev lika spänd som vi. Vi satte oss på kontoret och väntade, och väntade. Snart hör vi att ytterdörren öppnas och det tar en stund innan han kommer in till kontoret.
Han går in genom dörren, med ett stort, stort, STORT leende och håller upp påsen. Han hade köpt två kakor! Vi jublade över att han klarade av det och han var så lycklig. Den lyckan gör att det är så värt att gå upp klockan kvart  i sex för att se. Äkta lycka, ingen okonstlad lycka.

Igår var jag på Challes födelsedagsfest. Hon bjöd på god mat, fick fina presenter, sen dracks det en massa. Vi åkte in till stan väldigt sent, så jag och herr Wall kände att det inte var lönt för oss att betala 100:- inträde för att vara ute 1½ timme... Så vi satte oss på HP och pratade lite. Men snart var vi så trötta att vi ringde vår skjuts för att kunna åka hem. Vi beslöt att dom pengarna sparar vi till nästa helg, då vi ska ha vår sista avskedsfest, med alla våra vänner.

Och idag, ja, vad händer idag. Jag och min syster ska dra med mamma (och kanske pappa?) på ett litet, litet äventyr som tack för hjälpen förra helgen. Herr Wall åker hem, och jag kommer kanske till honom senare.

Nä, skrivkramp, jag har ingen motivation.

Grattis Kalle till din son!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Ovido - Quiz & Flashcards