Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Dagarna är räknade.

Av K. - 23 augusti 2007 09:55

Nu har jag inte långt kvar på mAx. Jag sa upp mig häromdagen, och nu har jag bara idag, lördag och några dagar till nästa vecka som jag ska jobba där. Ni anar inte så skönt det är att slippa det stället. Jag behöver aldrig mer vara konstant stressad i 5 timmar, gå ifrån jobbet arg och ledsen på grund av gäster man fått, när man bara försöker göra sitt jobb så gott man kan. Jag tror inte att gästerna förstår hur slitigt det är när man står bakom disken, visst att det är en snabbmatsrestaurang, men man kan faktiskt inte jobba snabbare än vad man själv klarar av. Och hur motiverande är det när man får tjuriga gäster konstant? Visst att man är hungrig, men du får ju din mat, och det går ju inte fortare för att du är arg, eller?

Iallafall.

I förrgår var jag på Liseberg med herr Wall, Ida, Jocke, Jessica och Jonte. Vi hade supertrevligt och det åktes en hel del karuseller. Balder var nog något av det värsta jag varit med om. Jag hoppade i karusellen med skakiga ben och sa "Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte" när vi sakta åkte upp för backen. Jag blundade hela vägen och dukade för jag var rädd att jag skulle slå i något. Jag tror jag pep ur mig "Herregud" någon gång.
Vi åt en hel del gott och det skrattades en hel del. Kållerado åkte vi mest, 3ggr, och av de råkade jag illa ut 2 ggr. Dyngsur på ryggen och på benen. Jätte kul, verkligen! Sista gången var där nog ingen som råkade illa ut...? Så för min del var det tur att tant-Jessica hade på sig regnponcho så vi kundegömma våra ömtåliga saker! Vann två choklad på ett hjul, efter någon hundralapps försök, gott!
Men det får bli fler Liserbergsresor, definitivt!

Så, igår var man helt slut, men mamma ringde och väckte oss vid åtta tiden och behövde bli hämtad i Höganäs, så det var bara att masa sig upp och köra iväg. Sen hem och jag drog upp herr Wall för mamma hade köpt nybakta frallor, herr Wall var mindre glad men gick snart upp. Sen gjorde vi faktiskt inte mycket på hela dagen. Blev en runda till Bjuv för herr Wall skulle lämna in sin bil på reperation. Äntligen skulle "Check engine" lampan släckas! Och det gick fort, tio minuter senare ringde reperatören och sa att den var färdig. Det var en slang som gått sönder. Så vi hämtade bilen, körde till mAx och åt mat, sen hem till mig och såg på What about Brian och lite på Sverige-USA matchen. Och snart somnade jag, som vanligt tidigt.

Idag är det jobb på mAx som sagt, och sen ikväll händer det nog inte mycket. Ska troligtvis hem till herr Wall och sova där. Imorgon ska jag, min syster och mamma fira mammas födelsedag. Vet inte om min syster har planerat något, men hon undrade om jag och mamma var lediga imorgon...? Vi får se helt enkelt vad det blir!

Nu ska jag göra mig klar, snart köra iväg. Vill inte!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards