Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

En gång till!

Av K. - 26 augusti 2007 18:38

Då har det gått ytterligare dagar, och en del har hänt må jag säga!

I fredags fyllde mamma år, och då skulle jag och min syster ta med henne till Sofiero på en trädgårdsutställning och fika lite. Men så blev min systerson jätte sjuk, så det blev ingenting av det. Så jag satt hemma hos herr Wall och tänkte... Nä, vi måste göra någonting för mamma. Så jag tänkte... och tänkte... Men vänta nu, det är ju Bjuvsfestival! Så jag SMS:ade min syster och frågade vad hon tyckte. Hon tyckte att det var en lysande idé, för då kunde hennes man ta hand om deras son när han kommit hem från jobbet. Jag körde snart hem och påvägen hem körde jag inom Flower Team och köpte en blomma som jag tänkte ge till mamma. Sen hem och jag gav mamma blomman och frågade om hon var klar till klockan sex. Hon blev väldigt nervös och frågade tusen gånger vad vi skulle göra, men jag sa till henne att inte vara så jävla nyfiken och bara hänga på. "Jaha.. men.. jaja, då får jag väl vara klar till klockan sex". Snart kom pappa hem och han gick upp på mitt rum och sa att mamma höll på att dö där nere av nyfikenhet. Så jag sa att vi bara skulle ta henne till Bjuvsfestivalen och titta och lyssna på musik. Han skrattade och när jag frågade om han ville följa med sa han ordagrant: "Aldrig i livet". Klockan blev halv sex och då gick jag ner i köket, mamma stod i bara t-shirt: "Vad ska jag ha på mig?!" Jag bara skrattade och sa att hon inte behövde vara anständig (Jag menar... Bjuv?), hon travade upp för trappan och skrek ner: "Vad ska jag ha för skor då?!", pappa hörde det och sa "Bekväma". Mamma förstod ingenting, men trodde att pappa hade med det att göra. Han förnekade det starkt. Jag sa att vi skulle köra till Ales stenar och putta henne ut för klippan där.
Snart körde vi till min syster och hämtade henne. När vi kom dit kelade vi lite med min snoriga systerson och drack varsen fördrink (Jag drack Sprite med goda, goda, goda isbitar). Vi körde värsta omvägen till Bjuv för att mamma skulle bli förvirrad, "Men herrejesus, var ska vi?!". Snart kom vi fram till en skylt där det stod att vi skulle svänga in mot Bjuv. "Bjuv? Vad fan ska vi? Vad händer i Bjuv... Bjuvsfestivalen... Bjuvsfestivalen... BJUVSFESTIVALEN?!", jag och min syster asgarvade och hon bara sa: "Fyyyyy!!" Men vi hade faktiskt väldigt trevligt! Tittade lite överallt, åt langos och köpte goda snacks innan vi satte oss i ett öltält och vi köpte en massa dricka (Alkoholfritt igen till mig) och lyssnade på musik. Vi satt och skrattade åt mammas nackspärr så vi grät, gjorde monsterljud samtidigt som vi vände oss om med stela nackar!
Snart satte det sig två killar i 30-års åldern hos oss. Vi pratade (Mycket var bara.. Huh? Skulle det vara roligt?) och skrattade en hel del, vi lärde den ena killen att dissa á la sätta-upp-en-hand-och-säga-pssssssssch. Snart kom herr Wall ner till oss, men snart efter det bestämde vi oss för att åka hem för mamma var super trött. Så vi lämnade herr Wall och våra nyfunna vänner och åkte hem.

Igår lördag, skulle jobba men ringde och "sjukade mig" (Host, host). Så jag gick upp och skulle äta frukost, men där var inte mycket att äta. Pappa sa att mamma låg och var sjuk, kunde hon inte hantera Bjuvsfestivalen? Så jag körde till grannbyn och köpte ett helt gäng frallor och lite pålägg. Hem och åt en stadig frukost, sen latade jag mig mest fram till klockan halv tre, då var det dax att göra mig klar för fest hos Ida! Hon fyllde ju 21 för någon vecka sedan, och det måste ju firas! Jag duschade, dansade till musik och gjorde vid mig. Snart kom herr Wall och vi gjorde oss färdiga. Pappa körde oss till stationen, vi trodde att vi skulle missa tåget, men det gjorde vi inte, speciellt med pappa framför ratten...

Snart landade vi i Helsingborg och då tog vi bussen till Ida (Vi hade kunnat ta en tidigare buss, men vi ville inte stressa födelsedagsgrisen), efter lite inhandlande på Pressbyrån. Och när vi kom fram till Ida var vi som vanligt först, vi är så punktliga hela tiden när vi ska till dom, en ovana?
Snart var festen igång, och oj vilken kväll det blev! Har skrattat mig igenom hela kvällen! Jag, Jessica och Ida blir livsfarliga när vi kommer igång! Min och Jessicas mission för kvällen var att fylla Ida. Varje gång hon lämnade sitt glas fyllde vi det, inte bara med vin, utan med Bacardi Razz. Det verkade ändå som om det gick ner, fastän hon kom på oss... Attans! Efter en massa lek med ballonger, dricka, fotografering och mat begav vi oss till Helsingborg och Tivoli. The rest is history, men glöm inte att kolla in bilderna...

Idag vaknade man upp halv ett av att telefonen ringde. Jävla skit! Vi bestämde iallafall oss för att gå upp, åt en kort frukost, såg på Carolina Klüft (Hon är helt makalös!) sen körde vi till mAx och åt. Hem och kollade igenom alla bilderna, och som jag har skrattat. Det blev en underbar kväll, och när man ser på bilderna inser man att jag inte kommer att få träffa många av mina vänner på jätte länge. Så mycket jag kommer att sakna er!

Nu ska jag snart åka hem till herr Wall, hans semester tar slut imorgon, buhu!

Bästa (?!) danslåten igår kväll! Den rockar!

 
 
Jessica

Jessica

27 augusti 2007 02:07

OMG! Alltså jag säger bara en sak - fy fan vilken jävla rolig kväll! Vi ÄGER! Så det så! Och vilka bilder på oss.....mina på toaletten är ju bara bäst! haha

http://krankenscvhwester.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards