Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Ledig dag.

Av K. - 10 september 2007 12:53

Nu har jag två dagar helt till mitt eget förfogande. Jag kan göra precis vad jag vill, jag kan ut och gå, jag kan cykla, jag kan gå på stan och titta, men det blir istället att jag städar i mitt rum. Jag blir aldrig klar! Jag är av den naturen att jag tröttnar väldigt fort på vad jag gör. "Så, nu har jag lagt in kläderna i garderoben... Nä, om jag ska se på film".

Men jag funderar på att åka till Väla imorgon och gå några ärenden. Har några presentkort som jag kan handla för. Men helst av allt skulle jag vilja gå in på IKEA och köpa mig en ny taklampa och fönsterlampa (Det har inte kommit upp någon fönsterlampa sen jag gjorde om här inne, min gamla passar inte in, och min taklampa är, enligt mig, en hall lampa). Men det farliga med att gå in på IKEA, är att man aldrig kommer ut med det man ska ha, utan allt annat. Är där något jag tycker är tråkigt att köpa, så är det lampor, och mattor! Ursch för mattor. Tycker att mattor ibland döljer fint trägolv. Och hur fräscha känns mattor när dom är fulla av hår och grejer? Nej, ingen matta i mitt rum. Matta har man i hallen, tillsammans med min hall lampa.

Annars så händer det nog inte allt för mycket. Börjar fundera på vad jag behöver inhandla inför Australien. Mamma pratade om att vi kunde åka till Ullared och köpa shorts och grejer billigt. Men jag tror att de mest har vinterkläder nu. Så jag får väl vänta tills jag kommit "down-under". Men ett par ordentliga gymnastikskor att gå i långt är nog att föredra. Vi får se, lever så sparsamt nu så det är inte klokt. När jag får min lön sätter jag över allting på mitt sparkonto förutom kanske 4-500kronor. Och de brukar jag försöka överleva på tills nästa månad. Ytterst sällan faktiskt som jag behöver flytta över mer pengar till mitt vanliga konto, mycket tack vare herr Wall. Han betalar så mycket för mig att jag får dåligt samvete. Ska vi på bio betalar han, ska vi äta ute betalar han.

Nä, men snart åker vi, och när vi kommer hem igen blir det andra puckar. Då har vi förhoppningsvis lägenhet direkt och då går alla mina kronor åt att hjälpa till att betala tillbaka allting genom att köpa möbler och saker till oss. Min käre far ska hålla en lägenhet till oss om hans företag köper upp en byggnad på Tågaborg i Helsingborg. Skulle vara så underbart, att få komma hem och direkt flytta ihop. Om vi inte redan har planerat nästa resa? Vi pratar om backpacking i Asien, och jag vill åka på rundresa i Italien och jag vill fortfarande tågluffa Europa runt.

Dagens plus: Musik är bäst när man städar.
Dagens minus: ... Men också farligt då man istället börjar dansa och sjunga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards