Alla inlägg den 15 januari 2007

Av K. - 15 januari 2007 10:00

I fredags fick jag mitt antagningsbesked till skolan! Så måndag nästa vecka sitter jag vid skolbänken igen! Eller, den första veckan blir det inget plugg, det är bara upprop och introduktion, så det kan bli roligt! Herr Wall har redan skvallrat för mig att en på hans jobbs flickvän ska ha rättskunskap, samma kurs som jag! Fast den tjejen är farlig! Sist jag träffade henne så hade vi först jätte kul ihop, sen blev det bråk med några andra så råkade jag skratta till för jag tyckte hela situationen blev så komisk, så gav hon mig en blick som sa "Do you have a death wish?" Iallafall. I lördags var jag och Herr Wall på Väla, vi skulle hitta någon tröja till honom att ta på sig på kvällen! Men det slutade med att jag köpte sminksaker, hårborste och spegel! På kvällen gjorde jag och Herr Wall middag till oss. Det blev klyftpotatis (tack för hjälpten!?), lövbiff, bearnaisesås, avocadosallad och lite morötter. Mycket gott! Därefter fick jag brottom att göra vid mig för timmen efter skulle vi sitta på tåget till Helsingborg!Men klara och fina blev vi, och vi begav oss till herr och fru Björk för att ha en avskedsfest för herr Björk som skulle rycka in idag, måndag. Massor med roligt folk, mycket skratt och dricka! Runt 11 tiden åkte vi till the Tivoli och shakade hela natten! Men jag var tvungen att ta ett snack med mina tjejer om vad som skulle hända härnäst. Båda gav mig två olika svar så jag är fortfarande kluven. Och varför var nu han tvungen att vara där? Just när jag berättat om honom för tjejerna så ser jag honom. Damn! Så klart springer vi på varandra precis när jag ska hem, och det blev en lång kram och lite prat. What to do? Ska jag gå på tjejernas råd? Vems råd isåfall? Herr Wall är mitt allt, mitt liv, min motor, min själ och mitt hjärta! Men jag måste få prata med den här andra killen. Nothing else, just talk. Jag vet att herr Wall inte skulle hindra mig, men han skulle inte tycka om det. (Tacksam för kommentarer om vad jag ska göra, eller rösta på min omröstning)Söndagmorgon, vid tolvtiden, drog jag och herr Wall oss ur sängen och åt frukost. Vi var lagom trötta och låg i soffan mer eller mindre hela dagen, jag var ordentligt hungrig och skrek "Jag dör" den sista halvtimmen innan middagen var klar där hemma. Men gott var det med mat!Direkt efter det åkte vi hem till herr Wall och vi såg på tv tills vi somnade i sängen.Idag sitter jag då här, herr Wall åkte till jobbet för länge sen. Jag ska snart åka till Helsingborg för att fixa med mina CSN-papper. Vill ju ha mitt studiebidrag!I veckan ska jag och herr Wall till Köpenhamn och shoppa och mysa. Fredag ska vi till ms. Pettersson för att ha en avskedsfest för henne också. Hon ska till Schweiz för att plugga. Så roligt för henne, men fy vad tråkigt för oss. Men det är ju bara 5 månader!Har inte mer att säga idag faktiskt!Simma lugnt! Jag ska försöka det iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards