Alla inlägg under januari 2007

Av K. - 6 januari 2007 10:07

Igår jobbade jag stängning, och det gick väldigt bra! Har aldrig, aldrig, aldrig slutat i tid med den som jag stängde med igår, men tjo, det gjorde jag för en gångs skull! Klagade ju lite för chefen att jag inte orkade med att stänga med denna människa, men han tog det åt sig och skärpte sig! Så enormt skönt. Får se hur det går ikväll och imorgon!

Nu är det en ny dag iallafall. Herr Wall ligger i sängen och sover och jag sitter här, som vanligt. Det är ofta så våra helg morgnar ser ut. Jag går upp tidigare, och han ligger kvar. Sen springer jag och hoppar på honom varje kvart ungefär! Han blir inte glad, men roligt är det!

Igår skulle jag tagit tag i mitt liv och tränat, men icke. Fick förhinder så jag får åka dit på måndag istället. Får passa på att åka till körskolan samtidigt. Skulle eventuellt börjat skolan på måndag, men det blir nog inte förrens den 29 januari. Så då har jag några veckor på mig att fixa med körkortet. Jobbar ju inte deltid längre så jag har tid på mig!

Det är ganska kul att orka inte finns på något annat språk...

Dagens låt: Jamelia - Beware of the dog

Ta hand om varandra!

Av K. - 4 januari 2007 00:00

Namn:
Karolin, Andersson, Ebba
Smeknamn:
Karro, Buppi, Karoflin, Karolajn, kärt barn har många namn!
Ålder:
20, blir 21 i mars!
Längd:
163 cm kort.
Vikt:
Väger mig typ aldrig, men veckan innan julafton vägde jag mig, och då vägde jag 58 kg, ligger säkert på mer nu efter jul och nyår.
Favoritväska:
Min stora bruna väska, yeah!
Favoritkändis:
Angelina Jolie, hon inspirerar mig!
Skostorlek:
39
Hårfärg:
Min naturliga hårfärg är mörkblond, men min nu onaturliga är mörk brunett, I like!
Ögonfärg:
Blå (Världens vackraste ögon enligt herr Wall, och enligt honom tyckte några andra det från min gamla skola?)
Favoritskor:
Kanske mina senaste skor, ett par bruna stövlar. Men jag är starkt gympasko á la Kawasaki älskare!
Drömjobb:
Åååh, vet inte! Frågar mig det varje dag! Vill gärna jobba med inredning kanske?
Favoritbutik / Sverige:
Aaah, ingen aning!
Favoritbutik / utomlands:
Vet jag inte i Sverige, hur ska jag då veta utomlands?!
Favoritkaffe:
Chokladkaffet på Café Croissant på Väla, med extra mjölk!
Sofi eller Ebba:
Dom två fjörarna är där väl ingen som bryr sig om? Men jag älskar namnet Ebba, det är ju mitt mellannamn!
Favoritstövlar:
Mina bruna stövlar som jag sa innan!
Så mycket pengar lägger du i månaden på kläder:
Vågar jag inte skriva här om herr Wall läser!
Så många skor har du:
Humm.... Röjde lite bland mina skor förra veckan, men jag tror jag har just nu.... 10-15 par kanske? 4 som jag använder.
Louis Vuitton eller Gucci:
Nej tack!
Kilklack eller stilett:
Stilett är fint på dom som kan, men inte jag, så där blir det kilklack (tyvärr!)
Favorit TV-program:
Gilmore Girls, yeah! Och Sex and the City är en annan favorit!
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för?
Jag ser inte så mycket på TV faktiskt.
Vad föredrar du för sorts filmer:
Drama.
Favoritfilm:
Oj, svårt att säga. Forrest Gump har alltid varit en favorit, men oj vad rolig Pirates of the Carribean är!
Drömutseende:
Angelina Jolie, rauuuur!
Fulaste plagg i din garderob:
Är faktiskt ganska duktig på att rensa ut garderoben på sånt jag inte använder eller tycker om. Men jaa... Det blir väl mitt föredetta gula linne som mamma tvättade och blev skitigt grön!
Snyggaste plagg i din garderob:
Oh no, vilket blir det?! Älskar jeans, så det blir nog mina Acne eller Nudie!
Favorittidning:
It's just me, and my Cosmopolitan!
Länder du varit i:
Inte tillräckligt många! Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Storbritannien, Grekland...
Länder du vill till:
Thailand, Australien, Frankrike... Vill göra en jorden-runt resa!!
Favoritplats i hela världen:
Lindos på Rhodos, herre min skapare vilken vacker plats!
Favorithändelse i hela ditt liv:
Då jag fick hålla min systerson för första gången. Det var trots allt mitt första syskonbarn!
Husdjur:
1 katt, 1 hund, 1000 dammråttor.
Vilka husdjur har du haft innan:
Jag har haft fiskar, och innan hade jag en annan hund, och vår nuvarande hund födde 7 valpar för många många år sen.
Vilka djur är du mest rädd för:
Inga speciella faktiskt.
Drömbil:
Porsche
Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa:
Jaa, det tror jag. Men jag orkar inte med kändisskapet efteråt!
Favorit årstid:
Alla har sin charm!
Brukar du sjunga i duschen?:
Njäe, det gör jag faktiskt inte. Jag bara njuter av att duscha!
Favorit sport på TV:
Jag tycker det är skit skoj att se friidrott, men även när landslaget spelar handboll, fotboll eller ishockey! Man dras ju med i dramat!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Njäe, kanske det sjunde. Första ögonkastet är så flyktigt.
Viktigast för dig:
Förutom det självklara att alla ska ha det bra och leva gott så är det att alla ska få leva på lika vilkor!
Laddar du hem musik och film från Internet:
Förut gjorde jag det mer, men jag har hittat tillbaka till charmen med att ha CD- och DVD-skivor!
Bästa med julafton:
Att få träffa familjen.
Tänker du mycket på ditt utseende:
Klart att man tänker på det, men jag har accepterat hur jag ser ut och gör det bästa av det!
Vad får dig att slappna av:
När jag ligger med huvudet i herr Walls knä och han har sin hand över min kropp.
Är du skyldig någon pengar:
Hmm... är skyldig min syster 100kr, sen tror jag inte mycket mer.
Mörkrädd:
Om jag har sett en läskig film är jag!
Snyggaste färg:
Ååh, vad svårt... Det går i perioder. Ett tag var det grönt, sem var det gult, nu...?
Tycker du matte är svårt:
Jag har svårt för matte, men om jag verkligen sätter mig och läser så kan jag. Är mest att jag tycker det är tråkigt!
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:
Nä, det är det inte. Tycker snarare det är löjligt med märkes-hysteri!
Drömvinst:
Pengar är det självklara,
Om du vann en miljon...:
Skulle jag självklart resa jorden runt i ett halvår eller nått, sen shoppa, och försökt spara, men det vet vi ju hur det går...
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon:
Vaknar nästan alltid nio!
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska:
Herr Wall får stå ut med en hel del! :)
Piercing:
Två i varje öron, skulle vilja ta en som en "mouche", men det får jag inte :)
Bråkar du och dina syskon ofta:
När jag var liten bråkade jag alltid med min yngre storebror, men vi kommer alla överrens nu :)
Viktigaste personen i ditt liv:
Två stycken, herr Wall och min syster som inspirerar mig så mycket.
Läser du ofta böcker:
Inte ofta, men jag tycker om att läsa.
Vad slösar du mest pengar på:
Impuls köp.
Vill du ha barn:
Absolut!
Solar du ofta:
Har svårt för att ligga still, så nej.
Är du bra på att laga mat:
Folk säger att jag är det.
Badar helst:
Pool, men där får gärna vara en strand!
Favorit alkoholdryck:
Jag dricker faktiskt inte så mycket alkohol, men om jag dricker, dricker jag gärna Kaluha blandad O'boy, eller en god kall drink.
Droger?
Never been there, never done that, and never will.
Monarki eller Demokrati:
Tänker inte så mycket på det.
Vilka språk kan du:
Svenska, Engelska, Teckenspråk, Franska(eller kan och kan franska, läste i skolan, det enda jag minns är "ursäkta mig för jag kommit försent". Det kom väl tillhands).
Har du någon gång skadat dig allvarligt:
Nej.
Hetaste kändis:
Om du menar snygg eller sexig, så i tjejväg Angelina Jolie som sagt, i killväg blir det Josh Hartnetts ögon!
Gillar du att dansa:
Me love dansa!
Klädstil:
Min egen?
Flygrädd:
Rädd för start och landning!
Vad tycker du om rökförbudet på krogen:
UNDER-JÄVLA-BART!
Dricker helst när du är törstig:
Försöker dricka vatten, men äter hellre en frukt.
Favoritglass:
Gammeldags vanilj, vanlig med chokladkross, vanlij med jordgubbssås, jordgubbsglass, Dajmglass. Jag är Glassälskaren #1!
Tror du på ett liv efter döden:
Jag har svårt att tänka mig att allt bara blir svart.
Favorit mobilmärke:
Ingen speciell, men just nu har jag Sony Ericson.
Vill du gå ner i vikt:
Egentligen behöver jag inte gå ner i vikt, rent "siffermässigt", men jag vill gärna bli slim.
Har du varit deprimerad:
Många gånger.
Har du någon gång haft självmordstankar?
Många gånger.
Tycker du om sushi:
Har aldrig provat!
Tror du på livslång kärlek:
I vått och torrt.
Vad äter du helst när du ser på film:
Ostbågar, grönsaker, dip...
Lever dina föräldrar tillsammans:
Jajemensan!
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport:
Jag hade velat prova på boxning, men vill inte knäcka min näsa!
Tandläkarskräck:
Nej.
Morgon eller kvällsmänniska:
Är lite trögstartad på morgonen men är mest aktiv när jag varit vaken en timme eller två.
Är du beroende av något:
Nä, det tror jag inte.
Hur ofta motionerar du:
Inga kommentarer! (Men jag ska faktiskt träna imorgon, så det så!)

Av K. - 4 januari 2007 00:00

Just nu sitter jag hos herr Wall. Han jobbar över ikväll... Han skulle ha slutat 19, men han får inte gå förren 21! Ursch och blä! Men jag sitter här så länge, herr Walls snälla föräldrar släppte in mig.

Idag har jag iallafall jobbat lite. Inte många dagar kvar till min sista deltids-dag nu! Trodde aldrig jag skulle säga detta, men jag längtar faktiskt efter att få sätta mig vid skolbänken igen! Det behövdes ett brejk från skolan för att hitta tillbaka till det roliga igen! Så nu ska jag få mitt godkänt i Matte C och Rättskunskap! Hell Yeah!

Imorgon ska jag ta tag i mitt liv, för 24 gången. Jag ska gå och träna! Kände mig jätte peppad igår kväll, men tyvärr försvann allt imorse när jag vaknade och knappt hade sovit på hela natten. Men imorgon ska jag masa mig dit och gå en kvart på rullbandet och sen pumpa (?!) mig fin! Vill ha tillbaka mina muskler! Where have they gone?!

Snart är det mat här. Ska trycka i mig massor, är så hungrig!

Dagens favorit låt är: Queen - Love of my life

Simma lugnt alla, det ska jag iallafall!

Av K. - 1 januari 2007 00:00

Det har hunnit gå lite tid innan jag skrev sist!Jag har hunnit vara på Peps Blodband med mamma och gungat lite, dessutom har det varit Julafton, fick fin fina presenter!Nu har år 2006 försvunnit och kommer aldrig mer igen. Lite har man hunnit med!Jag har blivit 20 år, blivit moster och faster, varit på semester på Rhodos med min pojkvän, firat 2 år med min pojkvän, gått upp till deltidsanställning på mitt jobb, slutat min deltidsanställning på mitt jobb och bestämt mig för att börja plugga igen. Nog om förtiden, nu är det framtiden!Så då blev det så, jag sa upp mig från min deltidsanställning förra veckan och åkte direkt till Vägledningshuset och skrev in mig på Folkuniversitetet för att läsa upp Matte C och Rättskunskap! Jag känner mig så taggad och tycker det ska bli så roligt att sätta mig vid skolbänken igen! Har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra när jag blivit stor, men jag har lite små tankar om vad jag kan tänka mig att göra. Men det är så svårt att veta när man är 20 år! 2007 bjuder också på en eventuell resa till Italien med Simon om vi inte bestämmer oss för att åka någon annanstanns. Är så många ställen jag vill se i världen. Har svårt för att bestämma mig för om jag ska åka till Italien med Simon någon vecka, eller åka på en Work & Travel resa till Australien i ett år!Men en sak är säker, inte bara i år, utan resten av mitt liv, är det herr Wall jag ska leva med! ÄLSKAR DIG!Nä, har faktiskt inget vettigt att säga idag. Ska se om jag blåser iväg idag eller inte! Är så fruktansvärt trött så jag kilar nog och ser på Gilmore Girls tills jag somnar!Tjaaa då!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards