Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Kväll igen.

Av K. - 1 oktober 2007 21:23

Då var det snabbt mörkt ute och ännu en dag har gått förbi.

Jag var på Väla en snabb runda för att inhandla det sista inför festen på lördag, min syster hittade inte allt igår, så jag fick ge mig ut på jakt... Och efter många om och men, så hittade jag det tillslut. Hoppas det blir lyckat! Skulle vara katastrof om den energin vi lagt ner, att allt skulle sluta i katastrof. Men det blir fint iallafall!

Så, sen kom jag hem och fixade lite mer inför festen, så ringer min brors sambo och är helt förstörd. Hon hade inte mer än hunnit komma till jobbet, så kommer en anställd och säger att hon har fått sparken och jobbade sin sista dag idag. Hon frågade om jag ville komma till henne för annars skulle hon gå under jorden, och det gjorde jag. Så jag satt där i butiken i tre timmar, och vi pratade och pratade. Hon sa att anledningen till varför hon fick sparken var att "den personliga kemin inte stämde" med chefen, som hon bara har träffat typ 20 minuter, sen fick hon veta att han hade känt så ända sedan hon började där... för 2 månader sen. Men sen kröp det fram från den anställde att han ville ha någon som inte hade familj att ta hand om. Och det sa jag till henne, att man inte får lov att sparka någon av dom anledningarna. Har faktiskt läst om det i Rättskunskapskursen! Det måste vara av "saklig skäl", som det heter, så som arbetsbrist, men han har redan anställt en extra-anställd (Och varför fick hon extra-anställning? Jo, för hon hade inte barn, så då kunde hon inte skylla på barnpassning och vård-av-barn). Dessutom har hon något som heter uppsägningstid så han kan inte säga upp henne hur som helst. Så hon ska ringa facket imorgon och dra igång ett jävla liv, och det gör hon helt rätt i. Sen stängde hon och vi gick in på City Gross och handlade lite, fick faktiskt med mig färska majskolvar som jag ska ha imorgon till lunch. Sen körde jag henne hem och ja, nu sitter jag här hemma igen.

Sitter faktiskt och funderar på om jag ska gå och lägga mig nu. Är ganska trött känner jag, fick nog inte ordentligt med sömn i helgen.

Mmm... varm säng...
Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K. - 6 augusti 2008 09:13

Ni hittar mig och mina tankar på blogspot.com

Av K. - 6 mars 2008 00:36

I miss you.

Av K. - 30 oktober 2007 13:21

Mina vanner, jag ar i Australien, sa jag har inte riktigt tid att uppdatera er om mitt liv har. Saknar ni mig, lika mycket som jag saknar er, finns jag pa resedagboken.se under alias Karolfin!Pa aterseende!Ciao!...

Av K. - 18 oktober 2007 21:34

Sitter just nu och ser på när herr Wall tränar. Han har lånat min yogamatta att göra sina övningar på. Han pustar och stonkar, mer än när han.... Ehm... Iallafall...!Var just och åt på Teaterkatten med herr Wall och hans föräldrar. Gud give mig frid,...

Av K. - 18 oktober 2007 16:55

Nu ska jag iväg och äta middag med herr Wall och hans föräldrar på Teaterkatten. I'll talk to you later. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards