Alla inlägg den 14 juni 2007

Av K. - 14 juni 2007 16:58

Ber om ursäkt, mina hängivna läsare, men jag har inte haft någon motivation för blogg de här dagarna. Vart har den tagit vägen?!

Då har man satt sig i min broders lägenhet. Har bott här sen i tisdags, och allting går fint! Vi sover gott, och katterna slåss.

I tisdags gick jag upp tidigt för att åka till Åstorp för att gå på en intervju för mitt nya sommarjobb, och det var bara fram med kontraktet direkt och skriva på! Underbart! Så nu behöver jag inte stressa lika mycket med pengar inför Australien, we love it!

Sen åkte jag hem och packade mina saker, sen kom herr Wall och vi tog oss ett dopp i poolen. Herr Wall retade mig när vi kastade boll till varandra. Jag skrek: "Avvisad", när han kastade fel. Han höll på att drunkna av skratt, och frågade om han var tvungen att "Söka asyl för att få kasta boll igen". Jag hjälpte honom att drunkna en gång till. Strax därefter kom min syster och min systerson. De hoppade i en sväng i badet, och sen klenade min systerson ner sig i glass, bokstavligt talat. Därefter åkte jag och herr Wall till lägenheten och gjorde oss hemma stadda. Därefter blev det en tur till stranden och grilla skinnet med Li, Jocke och Anders. Jaja, vi vet att vi är mesar för att vi inte badade! Men jag tycker inte om att bada i havet, that's it!
Därefter matinköp, och sen hem och laga middag, det blev tonfisklåda.

På kvällen vad jag och Li och dansade. Vi skulle dansat en gång till, men tyvärr blir nästa gång inställd, så igår var sista gången! Buhu!

Igår var det jobb som gällde, så gott som hela dagen. Skönt att det inte var fint väder så man inte dog av värmeslag. Dock kommer baksidan av det, ALLA skulle till Väla och shoppa och äta. Fick jobba över en kort stund, sen åkte jag hem, och lagade mig och herr Wall en lätt måltid, snabbmakaroner och falukorv. Herr Walls favorit.

Idag gick vi upp tidigt, dax för jobb igen. Gick bra där, och lagom med folk, dock undrar man vad kassapersonalen sysslar med ibland? Om jag har drive-in, hinner jag ta tre bilar, plus "skriva på toaletten", innan de har blivit klar med en kund? Det tar inte så långt tid! Därmed basta!

Sen kom iallafall herr Wall och hämtade mig, och vi åt lite mat och diskuterade vegiterianer. Varför blir man vegiterian? Kan man ha husdjur när man är vegiterian? För då håller man ju dom inlåsta, det är inte humant. Ska vi inte ha djur i inhängnad? Ska de bara få springa fritt? Men då måste ju djuren betala skatt om de använder sig av våra vägar och samhälle? Gäller inte allemans-rätten för dom också då? Nä, ät kött, det är gott.

Efter maten gick vi till Coop och handlade inför tacokvällen imorgon med våra underbara vänner! Så gott det ska bli... Mumma!

När jag kom hem och hade packat in i kylen, tog herr Wall fram en stor överraskning. Han hade köpt en stor chokladtårta till oss! "Det är för oss", sa han.

Nu ska jag iallafall byta om, herr Wall har en överraskning till sa han. Vad? Vad?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards