Alla inlägg den 28 juni 2007

Av K. - 28 juni 2007 20:01

Då har det gått ytterligare ett par dagar.

Igår var jag på HP med Challe, Ida, Jocke, Åsa, hennes vän Katie och senare på kvällen joinade J+J oss också! Det var väldigt trevligt! Speciellt att få träffa Åsa igen eftersom det var första gången jag träffat henne sen hon kom hem från Schweiz för några dagar sedan! Mindre roligt var det att säga ett farväl med tårar i ögonen. Vi visste ju båda om att hon imorgon, fredag flyttar till London för att jobba och bo ett halvår, och i oktober åker jag till Australien i ungefär ett år, och i januari när hon kommer hem är hon bara hemma någon dag, sen flyttar hon tillbaka till Schweiz. Förbaskat!

Kändes dock som om jag var på en annan planet igår, jag var inte så social. Jag har mycket i tankarna. Mycket jag inte vet om jag kan säga, eller vill säga, eller vill känna. Mycket som handlar om familjen, vänner, jobb, kärlek.
Denna veckan har Audi varit mycket i mina tankar. Jag tror att jag har förstått mer och mer att hon aldrig kommer tillbaka. Det är så fruktansvärt tomt här utan henne. Ingen som sitter ivrigt när hon ser en genom fönstret i dörren när man kommer hem. När man ser ut genom fönstret ligger hon inte på sin vanliga plats på vår uppfart och ser på folk som går förbi och viftar nyfiket på svansen. Hon var den som hade makten i sitt sovande. När ögonlocken möttes, försvann hela världen. Det var hon som bestämde när vi skulle finnas och inte. Men hon fanns ändå alltid där för oss. Hon har alltid varit där. Jag kommer inte ihåg tiden utan henne. Jag saknar dig Audi. Helvete, vad jag saknar dig.

Idag har det varit lite jobb. Var inte mycket att göra idag, så jag fick gå tidigare. Lär bli annorlunda i helgen? Sen kom modern och hämtade mig och vi körde och handlade lite. Fick henne att köpa ostbågar, hade ett stort begär! Och låt mig säga en sak, det var gott!

Kom just på en sak. Jag skriver inte längre. Jag har tappat min skrivarglädje. Jag älskade att skriva. Jag skrev alltid. Hittade jag ett papper skrev jag saker på det. Nu hittar jag inte orden längre att beskriva.

Sitter och lyssnar på Amy Winehouses gamla skiva. Hon gör så skön musik. Varför lyssnar jag inte mer på jazz? By the way, är inte Amy Winehouse väldigt lik Janice i Vänner? Tragiskt är också att Amy Winehouse har gått ner så mycket i vikt. Det är hemskt att se hur hon ser ut!

Tack för att du var ärlig och ville fråga. Men girlpower, vad sägs om det?

Nä, om jag ska gotta mig i lite chips?

I högtalarna: Amy Winehouse - I heard love is blind.
                    (Lyrics)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards