Alla inlägg den 17 juni 2007

Av K. - 17 juni 2007 23:26

Lyssna och njut.

Av K. - 17 juni 2007 15:49

Hade en underbart rolig kväll i fredags! Det var så länge sen jag skrattade så mycket! Strax efter halv nio dundrade Victor, Challe, Li och Jocke in genom dörren, och stämningen var direkt på topp! (Efter diverse lokaliseringssvårigheter från Challe, Li och Jockes sida...) Maten var god, och köttet räckte, även fast jag och herr Wall trodde att det skulle vara för lite! Snart var alla super mätta, och då satte vi fram ett spel, Alias (Ett ordförklarar spel, man jobbar i par, en ska förklara ett ord som står på ett kort, den andra ska gissa vad det är för ord). Det bjöd på en hel del skratt, en hel del hysteriska, och några höll på att kissa på sig, därebland jag.

Snabbt blev klockan närmre halv två, och då begav sig alla hem (efter lite skratt vid kylskåpet... Über sex kåt Wiictör?), och jag och herr Wall plockade undan det sista. Snabbt i sängen, och vi försvann in i drömmarnas värld.

Lördag, vi gick upp, åt frukost, åkte till herr Wall för att se om hans bil var färdig. Det var den icke, så vi åkte och handlade grillad kyckling, och åkte tillbaka till lägenheten och gjorde oss en pastasallad med kyckling av salladen som blev över efter tacosen. Det blev lyckat!

Sen blev det en runda till mitt hem, skulle visa pappa hur min garderob skulle se ut, men han hann inte titta på det, för han höll på att mura. Så vi åt lite middag, och sen begav vi oss till min syster och hennes man för att sitta barnvakt. Min systerson låg redan och sov, så vi såg bara på TV, fram tills de kom hem runt halv ett.

Idag, söndag, ja, vad har vi gjort. Inte mycket, vi såg på Hostel, fantastiskt kass film. Den var lite obehaglig ibland, men totalt obegriplig. Nä, den ska vi inte se igen. Ikväll blir det middagslagning i form av klyftpotatis, bearnaisesås, lövbiff och en god sallad. Blir alldeles perfekt, tycker jag!

"Vad synd att jag inte hann läsa denna, annars hade jag sagt - Flugor på skånska" - Jocke.
Vi andra läser kortet...
"Fluor?" - Alla brister ut i hysteriskt skratt.



"Det ska du göra när Victor ska dominera dig i sängen" - herr Wall till Challe under spelet.

"Lyda" - Challe, utan att tveka.

"Rätt!" - herr Wall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards