Alla inlägg den 18 juni 2007

Av K. - 18 juni 2007 17:15

Idag var jag på en introduktionsdag för mitt nya sommarjobb (Blir fortfarande en del jobb på det andra jobbet). Fick lära mig lite allt möjligt om att jobba på ett vårdhem (Yes, jag ska jobba på ett vårdhem i sommar, ska jobba med personer med utvecklingsstörning, ska bli väldigt intressant! Tyvärr får jag inte berätta så mycket om det då jag sitter under sträng tystnadsplikt.), och vi hade lite brandövning. Var ganska roligt, fast dagen var väldigt, väldigt, väldigt lång! Började 8.15 och skulle slutat 16, fast brandkillen som var med oss under brandövningen, var super snabb (och en väldigt härlig man) och vi var klara redan 15.15 Så då traskade jag mig hemåt, och kokade mig lite nudlar. Ville inte ta något stort att äta eftersom herr Wall (som började jobba idag igen efter att ha haft semester i två veckor) kommer hem klockan 18.

Så jag satte mig här, efter att ha tömt och fyllt diskmaskinen (igen) för att snoka runt lite på internet. Så ringer min telefon, det var herr Wall. "Jaha, nu ska han väl jobba över igen", tänkte jag. Men han fick sluta! Trekvart tidigare, skönt! Så snart ska jag ta och börja på middagen. Var står på spisen idag då? Jominsann, det blir oss lite spaghetti och köttfärsås á la Karro. Ska nog bli utmärkt gott. Middagen igår var starkt uppskattad iallafall!

Så, vad händer mer i veckan?
Min bror och hans sambo kommer hem imorgon från semestern, så vi får packa våra saker och plocka undan lite här. Inte så mycket att städa, kanske dammsuga lite bara. Har varit väldigt ordningssamma om jag får säga det själv!
Ska jobba lite på det nya stället onsdag-torsdag, jobba på mitt gamla ställe lördag-söndag. Midsommar? Har faktiskt inga planer alls iår, så det får bli vad det blir helt enkelt.
Ska dessutom ta mig tid att leka med Ida och Åsa. Fröken Åsa har ju kommit hem från Schweiz nu! Åh, vad underbart! Längtar tills jag får träffa henne! Måste ses så mycket som möjligt, hon åker ju snart till London, och är borta ytterligare ett halvår! Och när hon kommer hem, då är jag i Australien och planerat stanna där många månader till! Då blir det faktiskt Ida och Åsa som får skicka mig veckobrev! Skvaller uppskattas alltid!

Nä, om jag ska plocka fram saker till middagen kanske?
Ciao!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards