Alla inlägg den 5 juli 2007

Av K. - 5 juli 2007 20:10

Helskotta vad det har regnat idag. Förstår inte varför det inte någongång kan sluta? Vad hände med den värmen vi hade i början av juni? Jag vill ju ligga på stranden igen och bränna. Även fast jag inte klarar av att bara ligga på stranden, mina ben blir alldeles spralliga. Beachvolley kanske?  Men det börjar faktiskt bli ganska tröttsamt nu med regnet. Vi var bortskämda med sol innan, var vi så bortskämda att vädergudarna ger igen?

Iallafall, jobbade idag. Herre-min-Jesus, vad där var att göra. Fick jobba över en timme. Har folk inget liv när det regnar? Varför inte göra som min mamma, göra som man kommer hem till nybakta kanelbullar och mjölk?! Get a life, people!

Så, när jag kom hem var det lite kanelbullar, och ett par timmar efter det hade mamma gjort hemgjord pizza. Vid sidan om fick vi min bror, hans fru och deras dotter på besök. Var super trevligt, och vi skrattade så åt min brorsdotter som ger oss "the-angry-face" åt en, sen skrattar hon högt så det skakar. By the way fyllde hon 1 år i tisdags. Grattis i efterskott, krylltott! Det ska firas med kalas på söndag, vad ska hon få tro? Kan vi syskon ha pysslat ihop något kanske?

Så, what else.

Ska köpa tyg nästa vecka i Malmö med modern min. Ska bli lite tyg till gardiner och min garderob. Det känns helt obebott utan gardiner. Ska nog bli beige färgat linne-tyg, tänkte jag. Eller hel-vitt? Jag har inte bestämt mig. Vitt blir ju så lätt skitigt. Vi får se helt enkelt!

Nä, om jag ska ta och plocka lite här igen. Ofattbart med saker jag har! Och ändå känns det som om jag slänger hälften! (Okej, jag underdrev (min svenska, reta mig inte) lite, jag slänger mer än hälften).

Tja!

Av K. - 5 juli 2007 07:56

Det känns som om jag har snytit ut hela innehållet i huvudet genom näsan, och jag tänkte, vad fan, jag kan ju lika gärna dra med hela näsan ut! Jag är så dunderförkyld nu, men jag måste jobba. Kan inte sjuka mig idag. Måste ha pengarna till Australien.

Fatta att det bara är typ tre månader kvar tills att jag åker! Fattar inte. Tiden kommer att gå så snabbt så jag inte hinner med. Men jag har lovat mina vänner att jag ska ha en avskedsfest, och det kommer mina vänner!

Jisses vad regnet öser ner, varför blir det ingen sommar?

Det var skönt att prata igår.

Nä, gaddborstning och linspåtagning, jadå!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards