Alla inlägg under juni 2007

Av K. - 2 juni 2007 19:41

Idag var jag i Danmark med min mamma, syster och systerson. Vi var på en mässa som mamma blev inbjuden på genom sitt företag. Så vi åkte dit på en liten utflykt! När vi kom till Hilleröd på mässan, var vi på mässan i en timme, och sen gick vi igen. Det var verkligen ingen rolig mässa. Alla hade precis samma saker, "tingel-tangel" och julsaker. Så vi hoppade in i bilen och körde tillbaka till Helsingör och åt på restaurang. Vi åt pasta, super gott var det! Min systerson fick köttbullar (som heter frikadeller i Danmark, varför? Jo, för frikadeller är små köttbullar, och stora "frikadeller" heter köttbullar. Dessa danskar...) och pommes frites. Han var hel nöjd kan man säga!
Sen körde vi till båten och tog oss en liten fika där, och snart var vi hemma i Helsingborg!

Och nu har jag gjort mig klar för en utekväll, och ska nu iväg till Ida. Hennes Jocke kom äntligen ut ur lumpen, och oj, vad det ska firas! All night long!

Vi ses i dimman!

Ciao!

Av K. - 1 juni 2007 17:30

Nu har jag just kommit hem från körskolan, och har kört en "utbildningskontroll" som det heter. Jag gör alldeles galant, för att använda hans ord.

Har ni hört det senaste? Nya stringtrosor som sitter som ett diadem? No sir, dom åker iallafall inte på mig! Det ser riktigt obekvämt ut. Nä, länge leve vanliga stringtrosor! (Och underbara boxershorts, så klart!)

Nä, plocka ut saker ur garderoben gäller nu iallafall!
Ciao!

Av K. - 1 juni 2007 09:34

Då var det fredag igen, känns som om det precis var fredag!

Igår roade jag mig med att göra ett familjeträd på internet, är väldigt roligt. Ska snart be mamma hjälpa mig med det. Ska bli kul och se hur stort jag kan få det att bli!

Idag ska jag till körskolan och köra en utbildnings kontroll, mest för att se om jag är redo för en uppkörning. Hoppas han tycker det. Alla säger att jag kör så fruktansvärt bra. Kom igen, you can do it! (Har inte skrivit det direkt, men jag klarade ju teorin i måndags, med glans!)

Imorgon ska jag till Danmark med mor, min syster och min systerson. Jag och min syster följer med mamma på en mässa hon ville gå på. Så det blir en liten mor-/döttrardag!

Sen på kvällen blir det utgång hos Ida och Jocke, vi ska ju fira att Jocke äntligen slipper lumpen!

Söndag ska jag förhoppningsvis börja måla i rummet, om pappa vill bygga upp garderoben då!

Nä, om jag ska göra vid mig och kanske sola någon timme!

Ciao!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards