Alla inlägg den 21 mars 2007

Av K. - 21 mars 2007 15:55

Åh, vad jag vill till Australien. Jag tänker på det hela tiden! Jag och Amalia pratade om hur vi trodde det skulle bli. Alla åkte i jeepar, alla var sådär öppna och höll på med mycket frilufts saker, och alla har sådana där hattar med korkar hängandes och pratade sådär roligt, "G'day mate!". Fick broschyrerna idag också från företaget vi isåfall skulle åka med. Har suttit och lusläst dom, pärm till pärm. Och snart ska jag till stan igen för att gå på informationsmöte. Jag vill verkligen låta denna resan bli verklighet!Det är tråkigt väder ute, vad hände med värmen?

Av K. - 21 mars 2007 13:30

På lunchen idag gick jag och Amalia och åt sushi. Jag har inte ätit det innan, så jag gick dit och var lite skeptisk, men ändå tyckte jag det skulle bli spännande. Det var faktiskt ganska gott! "Det ska bli så roligt när vi kommer till Australien, äta strutsägg och krokodiler och grejer..." - Amalia

Av K. - 21 mars 2007 08:40

Ny dag, ny macka, nytt kaffe och en ny inte speciellt mycket vårdag. Det var lite sådär tråkigt, jobbigt kallt imorse när jag gick utanför dörren. Blev lite ledsen faktiskt. Men sen blir man genast gladare när där är snälla människor som låter en gå före på tåget när där är full kaos. Ett leende värmer alltid. Idag är det matte hela dagen i skolan. Sen ska jag på informationsmöte ikväll för min inplanerade Australienresa i september. Ska bli väldigt intressant tycker jag. Där är en tjej som jätte gärna vill åka med mig. Men hon pratade om att eventuellt åka till Spanien över sommaren, så då kanske hon inte kan. Annars åker jag själv, svårare än så är det inte. Man träffar ju alltid en massa roligt folk "Down under". Nä, om man ska ta dom sista tuggorna på mackan, ta sig i kragen (och ta tag i pennan) och räkna matte. Jag och Mr. B börjar faktiskt förstå matten! Även fast vi sitter och retar varandra ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards