Alla inlägg den 5 februari 2007

...

Av K. - 5 februari 2007 17:02

Ursch ja, nu är man hemma igen och pluggar rättskunskap. Jisses vad mycket det är man ska lära sig på en vecka. Har min första tenta på måndag. Känns ändå som om jag kan det mesta, men sen blir det väl blackout? Men pluggar jag ordentligt borde det kunna undvikas.

Idag hade jag bara rättskunskaps lektion, jag har den tillsammans med tre andra och en hel annan klass som läser någon handelsinriktning. Vi tyckte det var dåligt för vi kände oss lite utanför, för läraren pratar alltid till handelsekonomernas fördel och pratar med handelsekonomerna om saker som inte har med rättskunskapen att göra (typ vad de ska göra under veckan i andra kurser), så de tar vår lektionstid ifrån oss, så det är lite "vi mot dom". Så som protest satte jag och en annan tjej oss på andra platser istället för ett enda stort bord längst bak i klassrummet. Så där satt vi, mitt i klassrummet, mitt i den andra klassen. Gissa om vi fick onda blickar! Haha! Vi läser faktiskt samma kurs mina vänner, back off!

Players only love you when they're playing.

Av K. - 5 februari 2007 09:19

Redan ny vecka, och det lär bli hektisk. Det blev ju ingen matte räknande igår, fattade noll, satte mig med rättskunskapen istället och läste. Ska ju ha prov i det denna veckan, så jag tänkte bara förbereda mig lite och läsa igenom det som jag ska ha prov på. Känns som om jag förstod det mesta, men det blir alltid lite frågor dagen innan provet!

Funderar på att ta mina träningskläder på en tur i veckan, bli lite svettig och bygga upp mina muskler igen. Det är ganska skönt att träna när man har mycket att tänka på. Och Ida, nu måste du hänga med! Inga undanflykter! ;)

Ja, mycket att tänka på...

Ett underbart väder ute idag! Kanske blir en liten promenad när jag kommit hem? Det hade iallafall suttit fint. Har trots allt bara en lektion idag, så jag kommer hem lika fort som jag åkte dit!

Nej, om man ska ta och klä på sig och cykla till stationen. Har inget vettigt att säga idag ändå!

Ovido - Quiz & Flashcards