Alla inlägg den 26 februari 2007

Av K. - 26 februari 2007 20:28

Oj, vilken huvudvärk jag har haft den senaste timmen! Men den försvinner förhoppningsvis!Vår katt har nog också börjat sakna Audi. Hon är vanligtvis väldigt argsint av sig, tycker inte om att kelas alls. Men idag har hon varit ovanligt kelig och tramsig av sig. Imorse när jag läste tidningen la hon sig rakt på tidningen och ville bli klappad. Hon såg helt tom ut. Sen började hon få fnatt och sprang bort på mattan där Audi brukade ligga och vässade klorna på den, sen sprang hon upp för trappan och ner igen och såg mot mattan. Sen när jag satte mig för att titta på TV satte hon sig i mitt knä och ville bli klappad igen. Vi vet Missy, aldrig mer kommer vi få röra hennes stora björnpäls. Ursch, Audi... Kom tillbaka till oss...Ibland känns allting så fruktansvärt jävla jobbigt. Ibland känns det som om jag behöver skrika rakt ut i världen. Ibland känns det som om jag vill säga så mycket, men sitter tyst istället. Ibland känns det som om jag kommit över dig, men det har jag inte helt. Du har varit i min tankevärld i 4-5 år nu, och du gör inget annat än gör mig illa, ändå sitter jag bara och ler. Ibland känns det som om jag behöver vara stark, men jag är det inte. Jag vet att det är herr Wall jag ska leva med, men varför kan jag inte släppa dig?

Av K. - 26 februari 2007 12:48

Idag går mina tankar på vår avlivna hund, Audi. Hon kremeras idag och hennes aska sprids på en djurkyrkogård i Hässleholm. Hon sprids där hennes son ligger som vi avlivade för 4 år sen. Det är så tyst i huset utan dig!Idag skulle jag åkt och träna, men Ida frågade mig om jag ville gå på informationsmöte imorgon om polisutbildning, och det lät som en bra idé. Så då passade det bättre för mig att träna imorgon eftersom jag har skola fram till klockan 14, sen är mötet runt 18 trodde Ida, så då kan jag lika gärna träna däremellan istället för idag!Annars har jag faktiskt inte mycket mer att säga idag. Ska sätta mig och se på Twin Peaks nu och äta mig en apelsin! Måste ju vara lite nyttig eftersom jag inte tränar idag!

Ovido - Quiz & Flashcards