Alla inlägg den 19 april 2007

Av K. - 19 april 2007 20:43

Nu har jag kommit hem från min träff med Ida och Challe. Det blev inte en fika på stan, det blev istället mat på Väla. Det har öppnats ett nytt matställe där, Taco House. Vi var ju bara tvugna att prova, och det var faktiskt väldigt gott! Det måste göras om!

Sen blev lite lite rundvandring på Väla. Väldigt många "Ååh, kolla!" från Ida. Hon försökte övertala mig och Challe att vi skulle ha på oss nästan likadana klänningar när vi ska ut på lördag, "Dom kostar ju bara 100:-!". Jo visst Ida, men dom var ju inte speciellt snygga!

Iallafall. Jag kom hem, och snart blev det en runda till Väla igen med mamma och pappa. Nu ska jag äntligen få Internet till mitt rum! Den 30 april kopplas bredbandet in, underbart!

Så, vad händer nu då. Inte speciellt mycket. Ska ta mig något att äta strax, och sen sätta mig och se på TV. Känner för att äta onyttigt, men det får bli en banan istället! Eller nyponsoppa kanske? Detta blev svårt helt plötsligt!

Imorgon kommer min systerson hit. Vi ska passa honom över helgen. Ska bli super roligt! Han har tydligen börjat bli lite bitsk i humöret, så vi ska inte få det lätt inte!

Nä, om man ska ta och ta sig något och äta då. Ingen rast, ingen ro!

Av K. - 19 april 2007 12:33

Var hittade du den här listan? 
På någons blogg.
Var är dina föräldrar födda?  
Båda födda och uppväxta i Åstorp.
Vad är det senaste du installerade på datorn?
Hmm... Det var nog ett program så jag kan lägga över musik på min telefon.
Vilken är din favoritrestaurang?
Snabbmatsrestaurang så är det (självklart) mAx, vanlig restaurang så gör Tzatziki fantastiskt god mat (Annars har man som alla andra en förkärlek till kinamat).

När badade du i en pool senast?
Hmm.. Januari tror jag på Simhallsbadet här i Helsingborg. Men snart öppnas poolen hemma, skönt!
Har du varit med i någon skolpjäs?  
Eftersom jag är lite av en teaterapa så många.
Hur många barn vill du ha?
Humm, kanske 2-3 st?
Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Klassisk musik á la den mamma lyssnar på (Har ett otal gånger vaknat av denna förbaskade musik klockan 7 på morgonen, därav detta hat!)
Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet?
Ja.
Vad har du för TV-kanaler?
Tillräckligt många för att jag inte ska se på alla.
Har du åkt moped någon gång?
Ja, både kört och åkt med.
Har du busringt någon gång?
Ajjemen.
Har du fått felparkeringsböter?
Inte än eftersom jag inte har körkort!
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?  
Jag har inte gjort det än, men har planerat att göra båda när jag är i Australien.
Vilken är den plats längst bort som du har besökt? 
Rhodos, Grekland.
Har du en egen trädgård?  
Inte en egen, men mina föräldrar har.
Vilken är din favorit bland tecknade serier?  
Har några favoriter, men de främsta är Affe & Egon, Zits, Kalle & Hobbe och hela tidningen Larson har fantastiskt roliga serier!
Kan du alla orden i nationalsången?  
Ehum, jag vill nog tro det iallafall.
Badkar eller duschkabin?  
Om jag vill pyssla om mig själv tar jag gärna ett bad, men jag njuter nog mest i en dusch.
Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Den senaste månaden är nog Crash även fast jag sett den innan. Favoritpizza?  
Jag äter faktiskt inte pizza så ofta, jag tar hellre en kebabtallrik.
Chips eller popcorn?  
Oh, det var svårt!
Vilken färg på läppstift använder du?  
Jag använder inte läppstift så ofta, men jag har ett rosa! Jag hade ett som var lite bruntaktigt som smakade choklad som jag fick när min syster gifte sig!
Har du rökt jordnötsskal någon gång?  
What?!
Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?  
Haha, nä!
Apelsin- eller äppeljuice?  
Jag dricker dricker båda två, men bara apelsinjuice om det är av Tropicana!
Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? 
Vem kan det bli... Herr Wall blir det nog på mAx tror jag! Eller?Favoritchoklad?  
Marabou, antingen vanlig mjölkchoklad eller Schweizernöt!
När röstade du senast?
I somras.
När åt du en hemodlad tomat sist?  
I somras.
Har du vunnit en prispokal någon gång?  
Ja, när jag var med i scouterna när jag var liten vann vår patrull många priser.
Är du bra på matlagning?  
Det vill jag tro iallafall!
Klarar du att tanka själv? 
Näää!
Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?  
Aldrig i livet!
Pepsi eller coca cola?
Pepsi Max en vanlig dag, Coca Cola en bakfylledag.
Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? 
Ja.
Vad var det senaste du handlade?  
Jag köpte just en bulle och dricka på fiket här nedanför skolan. Annars köpte jag en klänning i lördags.
Har du kräkts offentligt?  
Ja, framför min dåvarande bästa väns mamma (Nej, det är inte därför det är en föredetta bästis...)
Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Kärleken övervinner allt!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Njäe, inte direkt.
Har du ringt något betalnummer?  
Njäe, det vet jag inte. Kanske när jag köpte biljetter till U2 konserten?
Kan man vara vän med sitt ex?
Definitivt, herr Wall är min bästis!
Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Jag besökte min morfar när han hade opererat höftbenet, annars besökte jag min ortoped för min Hallux Valgus för några månader sedan.
Hade du mycket hår som liten bebis?
Njäe, inte så mycket.
Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? 
Jag har ingen mobilsvar.
Vad har du i din väska?
Just nu har jag mina körkortsböcker, matteböcker, kalender, pennskrin, miniräknare, lypsyl, mobil, spegel, handkräm, paraply, vantar, nycklar... I think that's about it!
Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Borstar gärna tänderna.
Vad är du tacksam för idag? 
Där är mycket jag är tacksam för. Främst att jag har så fantastiska vänner, Ida, Challe, herr Wall, Linda, Åsa för att bara nämna några. They make my day!

Av K. - 19 april 2007 11:50

Dom senaste dagarna har jag börjat ge mig sören på att jag ska ta mitt förbaskade körkort. Så jag bestämde mig igår att idag skulle jag dit och boka tid till teoriprov idag så det mer blir ett "måste" att plugga för då har jag som en deadline (Jag har trots allt varit inskriven på körskolan i 2½ år nu, utan att göra någon teoriprov utan håller på med dom stinkande dataproven. Jag tappar intresset för fort.). Så jag tar bussen dit och går med raska steg i regnrusket till körskolan. "Vi har stängt p.g.a utbildning torsdag och fredag!". Amen va f-n! Detta är nog 3:e eller 4:e gången jag har bestämt mig för att ta tag i körkortet, och varje gång har dom haft stängt av olika anledningar! Det är inte meningen att jag ska ta mitt körkort helt enkelt!


Så nu sitter jag på skolan igen och tänker sitta här i 2 timmar tills jag ska träffa Ida och Challe på en fika.


Det är så roligt med det svenska folket. När man åker tåg eller buss och där är mycket folk, istället för att sätta sig på en ledig plats bredvid någon annan, står man upp hela vägen, oavsett om det är 5 minuter eller en halvtimme man ska åka. Om jag ser en ledig plats klämmer jag mig in där. Är där en ledig sittplats, är inte det heller ett armstöd för den personen som sitter bredvid, så sluta sucka när någon frågar om det är ledigt bredvid er, bli istället glad över sällskapet! Och om någon säger att det är fint väder, nicka då inte bara om ni ändå bara sitter och ser ut genom fönstret. Var inte så rädd över att starta en disskution! Det är inte farligt eller pinsamt! Jag blir glad när någon sätter sig bredvid mig iallafall, då slutar jag tro att jag luktar illa eller har något i ansiktet. Och det finns inget roligare än att prata med äldre människor, dom har så annorlunda sätt att se på livet, och dom är också nyfikna på hur vi upplever livet. Sluta vara negativ till "en plats ledig på tåget"!


Nä, läsa Metro var det ja!

Ovido - Quiz & Flashcards