Alla inlägg under februari 2007

...

Av K. - 8 februari 2007 13:50

Har varit hemma nu i cirkus 2 timmar, har städat lite och försökt mig på matten igen. Ska sitta med det igen hos systern min när jag sitter barnvakt!

Har köpt världens bästa lepsyl, no more bad lips! I like! :)

Har inte så mycket att säga faktiskt.

Sångaren i the Killers är het!

Av K. - 8 februari 2007 09:40

Sitter och har min fem minuters paus från matten, ååh, får ryck på det! Men det går sakta men säkert in! Min lärare tycker säkert att jag är helt off! Men vi har förlängt min studietid till vecka 19! Så jag behöver inte stressa så fruktansvärt mycket nu!

Snart är det helg...! :)

Nä, dax att dra in igen!

Charlotte hälsar! :)

Av K. - 7 februari 2007 20:08

Åååh, vad snurrig jag blir av rättskunskapen! Massor att trycka in på en gång och det känns som om när man läst en mening och börjar på nästa, har man glömt vad man just läst! Nä, jag får sitta imorgon och riktigt plugga när jag sitter hos systern min!

Är så enormt uttråkad så jag vet inte var jag ska ta vägen. Såg just på Extreme Home Makeover, önskar att jag också kunde få renovera någongång! Vill få mitt badrum, kök och sovrum som jag drömt om! Men nu är där ingenting som går på TV, så då sätter jag mig här. Och gör ingenting här heller!

Nä, skärpning, sätt dig och gör matte! OKEJ DÅ!

Av K. - 7 februari 2007 15:20

Hemma igen, så enormt skönt, dom sista tjugo minuterna på rättskunskapen var helt olidliga! Jag kunde inte sitta still och kunde verkligen inte koncentrera mig! Men nu ska jag sätta mig med det lite grann, har prov på måndag!

Imorgon ska jag sitta barnvakt åt min systerson på kvällen, han har ju börjat krypa nu så det blir lite mer en match att ta hand om honom nu! Men han är inte svår, dessutom ska vi lägga honom innan min syster går, så sen är sitter jag bara där och ser på TV eller pluggar! Mycket, mycket fint!

Nä, om man ska ta tag i det då!

Stör gärna!

Av K. - 7 februari 2007 08:42

Tillbaka till skolan, och snart är det matte. Har varit ganska flitig får jag säga! Skulle räkna 20 sidor tills på fredag, och jag har bara... typ 8-9 sidor kvar! Det borde jag klara!

Hade en liten "tjej-kväll" för mig själv igår! Filade och målade naglarna, rakade benen och såg på Gilmore Girls! Oj, vad jobbigt det var att se på det. Som tagit ur mitt liv.

Inatt avled min granne "Farbror Sture". Han var min bästa vän när jag var liten, men sen "växte" jag ifrån honom när jag började mellanstadiet. Kommer aldrig glömma när han lärde mig att köra traktor och när han och hans fru alltid hade gömt godis i huset till mig... Vila i frid!

Av K. - 6 februari 2007 16:56

Aah, du luktar! Duschar du aldrig?!

Ikväll börjar äntligen mitt favoritprogram, Gilmore Girls! Yeah! Kanal 5, 20.00, don't miss!

Ibland känns det som om jag vet hur jag ska göra, men sen bara... "men tänk om...". Men man kan inte både ha kakan och äta den. Även fast man ibland är riktigt hungrig!

Hannah mä H är underbarast :)

Av K. - 6 februari 2007 08:50

Aah, trodde jag skulle komma försent till skolan, men jag kom en timme tidigare! Haha, förvirrad.... :)

Idag är det lite matte och rättskunskap som gäller. Roooligt...!

Carolina Gynning i punkt.SE tidningen:
Varför ska jag nöja mig med halvdan obesvarad kärlek?
YOU GOT IT GIRL!

You're always up to no good
Your fingers in my cookiejar
You can have my checkbook, visa and my mastercard too
Ain't no price to high for what you do

You could be my dog
I would push your bailbonds when cash was tight
We could fall in love
I could be the apple of your eye
Let's just do it right now

My new favourite thing to do
Is wasting my time on a bum like you
My new favourite thing to do
Is wasting my time on a bum like you


Your car's a dump and you're broke
that's all right
I never liked them fancy guys
You don't even look good
god it ain't right
but your story's acting out of sight

We could fall apart
I would push your bailbonds when cash was tight
We could fall in love
I could be the apple of your eye
Let's just do it right now

My new favourite thing to do
Is wasting my time on a bum like you
My new favourite thing to do
Is wasting my time on you


You're always up to no good
you catch on like a bonfire
every single worn out line is shiney and new
I never met a sweeter liar

you could be my king
I'd would knit you mittens and make you pie
we could fall in love
I could be the apple in your eye

My new favourite thing to do
Is wasting my time on a bum like you
My new favourite thing to do
Is wasting my time on you


Take the vcr
The keys to my house
the keys to my car
I don't need them no more
give me the keys to your heart

Robyn - Bum like you

Lika bra varje gång jag hör den!

...

Av K. - 5 februari 2007 17:02

Ursch ja, nu är man hemma igen och pluggar rättskunskap. Jisses vad mycket det är man ska lära sig på en vecka. Har min första tenta på måndag. Känns ändå som om jag kan det mesta, men sen blir det väl blackout? Men pluggar jag ordentligt borde det kunna undvikas.

Idag hade jag bara rättskunskaps lektion, jag har den tillsammans med tre andra och en hel annan klass som läser någon handelsinriktning. Vi tyckte det var dåligt för vi kände oss lite utanför, för läraren pratar alltid till handelsekonomernas fördel och pratar med handelsekonomerna om saker som inte har med rättskunskapen att göra (typ vad de ska göra under veckan i andra kurser), så de tar vår lektionstid ifrån oss, så det är lite "vi mot dom". Så som protest satte jag och en annan tjej oss på andra platser istället för ett enda stort bord längst bak i klassrummet. Så där satt vi, mitt i klassrummet, mitt i den andra klassen. Gissa om vi fick onda blickar! Haha! Vi läser faktiskt samma kurs mina vänner, back off!

Players only love you when they're playing.

Ovido - Quiz & Flashcards