Alla inlägg under maj 2007

Av K. - 14 maj 2007 22:34

I'm sleepy. I wanna go to bed.

Och så blir det.

Av K. - 14 maj 2007 21:10

Jag är så rädd för att jag ska gå in i mig själv om jag tar steget. Jag är rädd för att jag ska vända mig ifrån dig, och bara sitta i ett hörn och inte låta dig röra mig. Jag är rädd för att jag kommer förlora dig, och oss om jag inte tar steget nu. Men det är inte meningen att jag ska hoppa in i något, även fast jag är säker på oss, som jag är rädd för att förstöra, just genom att bara se in i väggen, och inte kunna vara den flickvän jag vet jag kan vara. Jag är inte redo.

Helvete, varför sätter det stopp? Du är ju den mest perfekta pojkvän en tjej kan önska sig. Det är du som har mitt hjärta i din hand. Det är du som vet vad som krävs för att jag ska le. Det är du som gör allt för att se mig lycklig. Du kommer till mig när jag behöver dig. Även om jag så bara behöver en kram, eller några värmande ord. Du är min bästa vän, och min livskamrat. Jag avskyr att vi har det såhär. Jag avskyr att jag backar så fort det börjar bli jobbigt.

Det gick ju så bra innan. Vad är jag så rädd för?

Av K. - 14 maj 2007 16:52

Jag var ju så nära.
Varför försvann det nu igen?

----
When you're close to tears remember
Someday it'll all be over
One day we're gonna get so high
Though it's darker than December
What's ahead is a different colour
One day we're gonna get so high

And at the end of the day remember the days
When we were close to the end
And wonder how we made it through the night
At the end of the day
Remember the way
We stayed so close to the end
We'll remember it was me and you

Cause we are gonna be
Forever, you and me
You will
Always keep me flying high in the sky
Of love


Don't you think it's time you started
Doing what we always wanted
One day we're gonna get so high
Cause even the impossible
Is easy when we got each other
One day we're gonna get so high

And at the end of the day remember the days
When we were close to the end
And wonder how we made it through the night
At the end of the day
Remember the way
We stayed so close to the end
We'll remember it was me and you

Cause we are gonna be
Forever, you and me
You will
Always keep me flying high in the sky
Of love


And at the end of the day remember the days
When we were close to the end
And wonder how we made it through the night
At the end of the day
Remember the way
We stayed so close to the end
We'll remember it was me and you

Cause we are gonna be
Forever, you and me
You will
Always keep me flying high in the sky
Of love


Lighthouse Family - High.

Av K. - 14 maj 2007 15:11

Igår var jag och jobbade, var inte så fruktansvärt mycket att göra, men typ en timme innan jag skulle sluta, blev det massor att göra så jag fick stanna över en halvtimme istället. Och mitt i rusningen var där en liten flicka (runt 4 år) som trillade och skadade sig och fick ett djupt jack i handen, och hon sprang runt överallt och droppade blod från sin hand. Jag gav hennes mamma en gasbinda så dom kunde stoppa blodflödet. När det värsta hade lagt sig frågade jag flickan om hon ville ha en glass, som plåster på såren, men hon skakade på huvudet och visade mig försiktigt sin andra hand där det fanns torkat blod och ett litet, litet, litet skärsår på. Jag försäkrade henne att det skulle läka fint. De skulle åka till sjukhuset efteråt så de fick se om det, hoppas det inte var så illa.

Sen har vi en smart snubbe på vårt jobb, som försökte "laga vattenkranen" som hade slutat fungera. Så han skruvade upp hela skiten och ja, det blev en enda stor fontän av det hela. Smart killen!

Iallafall. Sen kom herr Wall och hämtade mig, och vi åkte hem till mig och såg lite på När lammen tystnar, iallafall tills jag somnade. Sen gick vi och la oss, och vi somnade gott.

Idag gick vi upp båda, och han åkte till jobbet och jag gjorde vid mig för att åka till körskolan och köra lite. Sen ringde dom från jobbet och frågade om jag kunde jobba, visst! Så jag åkte dit direkt efter min körlektion och jobbade några timmar, och nu har jag just kommit innanför dörren och har tagit mig en dusch.

Ska ner och ta mig något att äta nu tänkte jag. Är så fruktansvärt hungrig!

"Men stäng av kranen då!" - Jag på jobbet när snubben hade startat en stor fontän när han försökte laga vattenkranen.
"Men jag vet inte hur man gör!" - Snubben på jobbet.
"Gör på samma sätt som när du satte igång den, fast tvärtom!" - Jag.

"Men kan inte alla bara lägga sig i målgården, så kan de andra inte göra mål." - Jag får en snilleblixt under sista minuterna av ishockey-finalen.
Alla tittar på mig och nickar.
"Man kan väl inte få rött kort för det?" - Jag.
Alla tittar på mig.
"..... Utvisning menar jag." - Jag.

Sån är jag, i ett nötskal.

Av K. - 13 maj 2007 10:05

Nu har jag just ätit frulle, och ska till jobbet om 1½ timme. Gick upp onödigt tidigt, men det var för jag först hade tänkt ta tåget, men så frågade jag mor om jag kunde övningsköra till jobbet, och det gick bra! Så fördriver jag tiden vid datorn så länge.

Idag är det jobb som gäller då, till 19. Har fortfarande lite ont i ryggen sen igår, men det går förhoppningsvis över.

Efter jobbet ska jag eventuellt träffa herr Wall. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, blir väl en film eller något?

Nä, nu ska jag rota runt lite på Internet, sen klä på mig andra kläder och borsta gaddarna!

Ciao!

Av K. - 13 maj 2007 00:33
Ovido - Quiz & Flashcards