Alla inlägg under maj 2007

Av K. - 3 maj 2007 15:40

Det är ett underbart väder ute. Sitter här med den bärbara datan (på grund av att jag är av den lätt uttråkade personligheten, så jag måste ha något att göra) och njuter i solskenet. Dock blåser det lite kyligt, så jag funderar snart på att gå in och sätta mig. Börjar dessutom bli lite småhungrig, så jag ska nog gnälla lite på mamma så fort hon har klippt klart (höll på att skriva dammsugit klart...) gräset.

Ska om några timmar övningsköra till min syster och sitta barnvakt några timmar. Sen köra hem igen.

Imorgon ska jag jobba öppning, I'll be so tired! Men jag ska klara det, för det är ju helg därefter!

Ja, helg, vad ska man göra då? Blir det utgång igen tro? Jag vet inte. Har inte pratat med mina tjejer om vad som händer faktiskt. Men det brukar alltid bli utgång, and we like it!

Av K. - 3 maj 2007 13:44

Det är fantastiskt väder idag! Så varför sitter jag inne då?!

JAG VET INTE!

Get out!

Av K. - 3 maj 2007 00:03

Blir så trött!

Men det är skönt att jag gjort rätt val!

Av K. - 2 maj 2007 19:08

Nu har mina paranteser kommit hem igen från Köpenhamn, och allting är som vanligt. Dock har de tagit bort presenningen från poolen, så nu kan vi snart bada och basta! Underbart!

Har varit fantasiskt underbart väder idag! Så det blev glass och promenad!

Det blev lite knas igår kväll. Men nu är det ute ur kroppen, och vi kan fortsätta som vänner. Vi satsar på det sen, men inte nu. Det har jag sagt till dig. Jag är inte färdig.

Ciao!

Av K. - 2 maj 2007 00:08

Ibland orkar man inte mer. Ibland känner man att kroppen säger att nu räcker det. Ibland önskar man att man bodde på andra sidan jordklotet, så man kom ifrån allting. Ibland är vissa ögonblick de bästa i ens liv, men samtidigt önskar man att de aldrig skett. Ibland vill aldrig tårarna ta slut, utan det bara fortsätter rinna, tills man tror att det ska komma blod. Ibland vet man inte när det är hjärnan eller hjärtat man ska lyssna på, vad ger en rätt beslut egentligen? Ibland vet man inte om man ska ta steget att gå vidare, eller satsa på det igen. Ibland vet man inte vad som är rätt eller fel, har man någonsinn gjort rätt? Eller var allting bara fel? Ibland tror man att man hittat rätt, men ännu en gång faller man ner i fällan. Ibland finns det ögonblick då man önskar att man kunde stänga igen ögonen, och när man öppnar upp dom igen, var det bara en vindpust som svepte förbi. Är vi bara en vindpust? En storm eller kanske till och med en orkan? Ibland önskar man att sängen inte kändes så stor, som världen gör när man är ensam.

Vad gick snett egentligen?

It doesn't make, any sense at all.

Av K. - 1 maj 2007 22:12

Så ja, då har man SMS:at in sin deklaration. Gött att få tillbaka en massa pengar! Läggs direkt till sparkontot för resan!

Är lite trött på världen. Låt det bli onsdag. Låt oss åka till en annan planet. Är så trött på allt detta gnället. Jag är tillbaka igen där jag var i januari.
Jag vill inte mer.


Nä, nu är det TV-tittande som gäller.

Av K. - 1 maj 2007 18:32

Då var Valborg över för i år. Det blev lyckat här igår. Det blev massa grillande, karaoke och bastu! Oj ja herrejesus, vissa var helt snustorra och vissa svettades som om de var gjorda av vatten och ingenting annat!

Och vi tjejer rockade fett på karaoke! Det kan inte hjälpas, tjejer är bäst!
Efter en runda karaoke till efter bastun gick alla och la sig, och sov gott.

Idag gick jag upp, herr Wall, O, V och A hade redan åkt till jobbet och de enda som var kvar var Ida och Jocke. Jag gick upp och plockade undan lite, sen kom Ida ner till köket, och vi satte oss och åt frukost och satt och pratade skvaller, sen bestämde vi oss för att äta melon och se på film. Det blev en riktig snyftarfilm, men den är så fruktansvärt bra! Vid 14 dök Jocke upp och ville ha frukost, och hans önskan är min lag!

När de hade åkt hem kom min syster och hennes son, och vi fikade med wienerbröd, sen gjorde vi även lite middag. Super duper gott!

Och nu sitter jag här, och ska börja skriva mitt veckobrev till Åsa. Snart kommer nog herr Wall och vi ska nog bara glo på film och sen lägga oss.

Idag är det förresten min fars födelsedag. Grattis pappa till de 57åren du levt! Inte långt kvar till pensionen nu! Hoppas ni har riktigt roligt i Köpenhamn, du och mamma!

Det kommer nog bli farligt snart....

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards