Alla inlägg under april 2007

Av K. - 7 april 2007 10:04

Okej, nu har jag varit vaken i 1½ timme, katten ligger och värmer sig i mitt knä och solen lyser in genom fönstret. Det blev en skön natts sömn, trots mina små sammanbrott igår kväll när jag kommit hem från bion. Frestelsen var för stor helt enkelt, men det var skönt att få det ur systemet, och försteåelsen mellan oss är på samma nivå. Igår var jag på bio med mina vänner Ida, Åsa och Jocke. Anders hade glömt bort oss, men vad gör det, det blev bara mer mat till oss! Vi tog bussen bort till bion, efter en hel del sjungandes på countrylåtar och försök till att dansa squaredanse, men Jocke tyckte mest det såg ut som kycklingdansen. Vi kom tillslut till bion iallafall, och han vi köpte popcorn av trodde vi var höga för vi var så glada. På livet svarade jag och svansade därifrån. Filmen var ganska dålig faktiskt, bjöd inte på så många skratt som jag hade hoppats på. Men dock står frågan kvar, vart hade mitt och Idas armstöd tagit vägen?! Men det löste sig, det blev ju en jätte bra plats att sätta drickan på!Idag ska jag iallafall äta lite påskmiddag. Resten av familjen ska droppa in under dagen och det ska bjudas på påskägg. Mamma hade köpt kläder och andra saker till dom små påskäggen. Mina syskonbarn är ju inte så gamla så de får inte äta godis. Sen ikväll vet jag inte vad som händer riktigt än. Min första kärlek ville gärna att jag skulle komma ut på stan, men jag har ingen att gå ut med direkt, så jag vet ännu inte vad som händer. Dock hade det varit skönt att bara sitta framför TV:n och se på film. "Dagboken" går ju ikväll, en riktigt bra snyftarfilm. Har ni inte sett den, så se den!Nu ropar Mor min, det blir en runda till Väla nu visst!"Tjejer, ni vet om att det inte är bra att vara höga" - Biokillen."Va? Nu fattar jag inte? Ska ni båda ha stora popcorn? Eller, storleken har kanske betydelse?" - Biokillen. "Word" - Killen bakom oss i kön till Biokillens kommentar.

Av K. - 6 april 2007 23:48

Jag trodde inte att det skulle vara så här jobbigt. Men helvete, det gör fan ont. Jag vill inte ringa, jag vill inte förstöra din kväll. Jag är inte redo, jag är inte det. Men helvete, vad jag är rädd. Vad gör jag? Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Vad känner jag i botten att jag vill? Vad är bäst för framtiden? Jag vet svaren, men fan. Inte nu. Inte nu...

Av K. - 6 april 2007 23:38

Nu har jag just kommit hem från vår taco-/biokväll. Tacon var supergod, men bion var inte så bra. Vi såg Epic Movie, trodde att den skulle vara roligare, man satt mest och log och ibland var saker inte ens roliga. Jag tror att jag har blivit för gammal för sånt.Din...? What?!Helvete. För mycket känslor.

Av K. - 6 april 2007 14:24

Nu ska jag snart pysa in på min kväll med gänget. Ska bara sätta över lite mer pengar på mitt konto, och se lite på TV innan det är up, up and away!Challe och hennes pojkvän leker matchmaker när jag inte är med, dom har en kille i Halmstad dom vill att jag ska träffa (?!?), så vi får se hur det går? Det är iallafall påsk, och strålande väder!

Av K. - 6 april 2007 12:24

Det är ingen påsk utan "Lotta på Bråkmakargatan". Mamma tycker inte det är roligt att se på den, för hon menar på att jag var "Lotta" på denna gatan, alltid nya hyss, och jag terroriserade våra grannar. Men "Fy-Farao" vad roligt jag hade!Nu ska jag snart hoppa in i duschen iallafall. Tänkte först städa undan lite på rummet. Har inte haft någon lust att göra det, men nu måste jag ta tag i det! Först, skvaller med Challe i Spanien!

Av K. - 6 april 2007 10:39

Vaknade till liv för 1½ timme sedan, har sovit så tung hela natten! Kommer verkligen inte ihåg när jag gjorde det sist! Skönt var det iallafall. Så vad händer idag och ihelgen förövrigt?Idag ska jag på taco-/biokväll med Ida, Åsa, Jocke och Anders. Ska bli super roligt! Blir det någon kort utgång efteråt tro?Imorgon har jag inte allt för mycket bestämt, det blir middag här hemma med familjen, sen kanske utgång? Vet ännu inte vad som händer. Söndag ska jag till herr Wall och hålla honom sällskap när han är ensam hemma. Blir det att "Äta ute"? (Internt skämt, you wouldn't get it). Har en svag känsla av att du har förändrats? How come?

U2

Av K. - 5 april 2007 16:26

Min kära broder kom just till oss, han hade med sig en U2 skiva som han gav till mig. Ett live album från deras spelning i Sidney 1993. Oooj, vad bra den är! Får gåshud hela tiden! U2, kom tillbaka till Sverige! Eller man kanske ser dom live i Sidney om dom tar sig dit? Hell yeah!

Av K. - 5 april 2007 13:23

Ajjemensan, jag gjorde mig en chokladmilkshake när jag kom hem. Den slank lätt ner i magen! Nu tänkte jag iallafall sätta mig med matten. Ska beräkna en massa halveringstider med plutonium och grejer. Låter avancerat, men det är "inte så svårt", egentligen.

Ovido - Quiz & Flashcards